• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Snow foam laagje tijdens afspuiten

derre

Detailing rookie
11 mrt 2025
13
15
Hallo.mede poetsers ik gebruik meguiars watermelon bubble gum als snow foam in mijn ava p50xl , ik merk tijdens her afspuiten dat er een soort laagje op zit war grondig eraf gespoten moet worden. Is dit normaal ? Ik gebruik een 10/1 verhouding snow foam ook met andete verhoudingen t zelfde effect

Ik heb deze shampoo zelf nog niet gebruikt maar (ik probeer gewoon ff mee te denken) heb je je wel aan de opgegeven verhouding gehouden?
Wie weet een keer proberen met iets minder shampoo in de verhouding?

Saharazand heeft mogelijk een soort van Lotus Effect.
Het schuim komt daardoor niet gelijkmatig in contact met de ondergrond
Ik heb op de bijna zwarte Jaguar de laatste weken ook een soort van laagje onder de foam
Dat laagje lijkt grotendeels uit lucht te bestaan en verdwijnt ook met het afspuiten

Als ik m morgen nog was, zal ik een foto proberen te maken

+1 voor RedCat.

Toevallig heb ik recent 2 auto's gedaan, op dezelfde manier, waarbij het mij ook opviel dat het schuim niet lekker wegtrok en er dus een soort film van schuim op de lak achterbleef. Eveneens viel het op dat deze laag rare vormen aannam.

Enige conclusie die ik kon trekken; Het schuim bleef plakken aan de trafficfilm en/of vuil-laag. Bij het afspuiten merkte je dan wel dat het schuim de vuil-laag had losgeweekt.