• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sonax BSD als drooghulp

llDannyll

Detailing chief
15 dec 2021
173
95
Odijk
Goedenavond allemaal,

Ik zie vaak voorbijkomen dat mensen BSD als drooghulp gebruiken en dit vind ik erg interessant.
Vaak 1:1 gemengd met demi water.
Mijn vraag is in hoever moet je dit dan nog "uitpoetsen" ik gebruik zelf meestal Stjärnagloss Silke als drooghulp en spray dan wat op de doek en het paneel en droog dan vervolgens zonder druk en gewoon lichtjes eroverheen halen. Hier hoef je eigenlijk niet te poetsen enkel even te drogen.

Mijn ervaring met BSD is top (vooral de beading en standtijd), maar dit doe ik normaal puur, op een droge schone auto met een doek erop aanbrengen en dan nog wel even uit "poetsen" zeg maar.

Doordat je dan na het wassen de auto eerst droogt en dan als het waren nog wipe on buff of doet gebruik ik het eigenlijk niet zoveel omdat op de natte auto een rondje Bathe+ foamen en dan even snel drogen een stuk sneller is en ook de bijna altijd op mijn auto aanwezige wax een soort boost geeft.

Is BSD gemengd 1:1 net zo makkelijk als drooghulp op dus een natte auto te gebruiken als bijv. De Silke? Of moet je dan echt wel iets beter uit poetsen?

Zijn er tevens mensen die het onverdund gebruiken als drooghulp en hoe is het dan?

Anders is dit wel erg interessant om eens te proberen op mijn auto ter afwisseling van de Bathe+.

Ben namelijk wel echt fan van de beading/sheeting van de BSD en heb het tenslotte toch al staan.

Tevens ben ik benieuwd of het geen nadelige gevolgen heeft voor mijn deoogdoek (Gyeon silkdryer) gezien het product water afstotende eigenschappen heeft en ik mijn droogdoek graag water zie opnemen.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!


Fijne avond allemaal