• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sonax

Ik volg al een poosje wat duitse detail kanalen en zie dat ze daar redelijk fanatiek zijn met de Xtreme Brilliant Shine Detailer, dus ook maar eens een flesje besteld en moet zeggen dat het een mooi product is. Mooie beading, hoge glansgraad en standtijd. Forensic Detail Channel heeft hier ook een mooi videotje over: (hoogste glansgraad!).


Ik maak nu veelal gebruik van Meguairs X-Press Synthetic Wax en vind dat een top middeltje die zich goed laat verwerken (ook met zon) en een prachtige glans achterlaat. Ik doe dit bij elke wasbeurt (1 keer per week).

Even wat eerste indrukken:
  • Vrij Visceus spul, vermengen met water 1:1 functioneert beter en doet zover ik weet geen inbreuk op de standtijd.
  • Niet veel nodig, maar zie je wel vaker bij dit soort middelen. 1 pufje per paneel. Teveel gebruik maakt weer streperig.
  • Lekker glans en beading is zeer goed (al boeit mij dit niet zo, bij regen zit ik binnen :joy:)
  • Lak wordt niet glad bij het gebruik van dit middel
  • Kan niet tegen gebruik in zon (+1 voor meg)
 
  • Leuk
Reactions: SlomeDuikelaar
Ik heb het bijna 2 weken geleden voor de eerste maal gebruikt. Het zat in de misterybox.
Nu 1500km verder zit het er nog steeds op en geeft het nog een mooie beading (op de horizontale delen).
Al bij al een mooi product en zeker voor de prijs.
Ik gebruik ook al een tijdje de meguiars synthetic spray wax, en ik ben er ongeveer even tevreden over. Toch geeft de meguairs voor mij dat iets leuker gevoel qua gladheid en is het lekker makkelijk te verwerken in alle omstandigheden.
En mits ik nog een grote verpakking heb van de meguairs, zal het momenteel ook bij deze blijven. :D
 
Toch even terugkomen op de vergelijking tussen de twee.
Ondertussen zit de Sonax er bijna 4 weken op en 3000km gereden.
Met het stormweer van de laatste tijd nog niet echt het moment gevonden om de wagen te wassen, maar ik moet zeggen dat de beading en sheeting duidelijk nog zeer goed aanwezig zijn.
Daarmee vind ik de standtijd toch wel iets beter van de Sonax Xtreme Brilliant Shine Detailer t.o.v. de Synthetic Spray Wax van Meguairs.
115510


115511