• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

spatten bandenzwart

golf5

Detailing rookie
3 mei 2011
12
0
Hallo heb mezelf vandaag aangemeld (zie voorstellen golf 5), en om maar meteen met de deur in huis te vallen, ik weet niet of ik dit in het goede topic plaats maar heb een vraag betreffende mijn bandenzwart:

Gebruik nu Meguiar's endurance tire gel, maar heb me al verschillende keren lopen ergeren nadat ik de auto gewassen heb en de banden zwart gemaakt heb dat het spul spat als een gek op de zijkant van de auto zodra ik ga rijden/heb gereden]-0 Zwaar irritant. Heb de banden ook al een keer helemaal ontvet en het daarna gebruikt. Toen was het wel wat minder maar spatte nog steeds.

Is het het beste om de banden dus elke keer als ik de bandenzwart wil gebruiken van tevoren te ontvetten?
Ik breng het op met een doek en niet met een foampad, zou dat verschil uitmaken?

Alvast bedankt voor de hulp!

Wrijf het altijd na, toch spat het daarna bijna altijd nog. de enige keer dat het dus veel minder was was toen ik de banden echt helemaal ontvet had met meguiar's carpet cleaner. maar dit moet dus eigenlijk altijd?

Euhhhh, carpet cleaner is voor carpet, oftewel tapijt en is géén ontvetter :weetniet

Als je alsnog 'sling' krijgt van je product op de banden, dan heb je het gewoon te dik aangebracht.

Hoe breng je het product aan? Met een kwast, borstel, verfroller, applicatorpadje?

Het is geen bandenzwart maar bandengel, bandenzwart is die meuk van Valma en dat is zwart. Bandengel is doorzichtig en geeft je banden weer de originele zwarte kleur terug. ;)

Ik weet dat carpet cleaner staat voor 'tapijt' maar heb het op aanraden van een van de gasten van Meguiar's zelf gebruikt! (op de AutoRai) Hij raadde me aan hier de banden mee te ontvetten, aangezien er ook ontvetter inzit waarmee je je bekleding kan reinigen.
Is er een andere ontvetter die ik beter kan gebruiken dan?

Breng dus de tire gel aan met een doek en wrijf het steeds met kleine beetjes op de banden.

Met alle respect voor de heren van Meguiar's, maar carpet cleaner aanraden omdat er toevallig ook een ontvetter in zit is vreemd. Er zit namelijk in de consumentenlijn van Meguiar's geen ontvetter en op evenementen verkopen ze alleen de consumentenlijn.

Een APC (All Purpose Cleaner) van Meguair's, Poorboy's en andere merken komt daarvoor beter in aanmerking, beste is een specifieke ontvetter zoals de Super Degreaser van Meguiar's bijv. Maar dat zijn pro-lijn producten en in grote verpakkingen te krijgen. Maar het voordeel is dat je dit niet alleen op de auto hoeft te gebruiken, je kunt het ook voor huis, tuin en keuken klusjes gebruiken :ja

Hmmm, okay, dan ben ik blijkbaar op een of andere manier in de war met iets anders :schaam Dan heb ik niets gezegd :-d

De Carpet en Interior cleaner is inderdaad een soort APC waar de meesten onder ons eerst mee in contact komen voor ze overschakelen op APC;)
Ik zou toch overwegen om een aplicatorspons(padje) te gebruiken bij het aanbrengen van je gel.
Ik gebruik tyreshine van Mothers en heb hier nog nooit problemen mee gehad.

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe, ik zal idd eens zo'n pad kopen van Meguiar's. De volgende keer zal ik de banden eerst weer eens ontvetten en het dan met een pad aanbrengen..ben benieuwd wat dan het resultaat is.
Ik denk dat ik dat ontvetten eens ga proberen met een huis tuin en keuken ontvetter, dat kan geen kwaad denk ik? Hoewel die Carpet cleaner die ik nu heb ook goed werkte.

Toen ik dit goedje gebruikte had ik dit ook, maar loste dit op door 3 keer zeer licht uitwrijven en zo ligt dat ik het eerder verplaatsen noem.

Na het wassen de banden gewoon laten drogen en evt. effe met een doek droog maken.
Vervolgens 2 lagen aanbrengen en daarna evt. de binnenkant van je auto schoon en tussendoor wrijf je met een doek effe over de banden.
Nadat je klaar bent wrijf je nog 2 à 3 keer over je banden.
Ruim je spullen op en je kunt gaan rijden.
Als het goed is spat het dan niet.
Maar speciaal mijn banden wassen en ontvetten sop loopt automatisch over de banden als ik was...

Meest ideale is om effe een stukje rustig te gaan rijden, korte pauze te houden en daarna is het helemaal save!

Ik raad je aan om dit goedje met een spons aan te brengen, ik deed het zelf met een bandenspons van Meguair's.

Groeten,
Erik

Waarschijnlijk breng je de gel te dik aan waardoor je sling krijgt. Het kan ook aan de type banden liggen waardoor de gel niet goed "hecht". Bij mijn bandjes werkt het als volgt zonder problemen;

1. Banden reinigen voor optimale hechting met een APC en/of Degreaser
2. Vervolgens wassen en drogen van de banden
3. Streepje van de Endurance Gel op een geel foam padje en daarna de pad dubbel knijpen. Dit zorgt er voor dat je niet direct een te grote hoeveelheid gel op je banden krijgt. Gelijk matig verdelen over de hele wang. Als je band bijzonder veel opschrift heeft dan is een drupje op een kwast ook handig om rondom de lettertjes te komen.
4. Je doet alle 4 de banden en vervolgens afnemen met een oud t-shirt (jaja oldschool).

Weer een kwestie van dun aanbrengen en dan heb je geen last van sling of overmatige high gloss look. Bij de volgende wash kun je gewoon af met de foam applicator om de banden te dressen.

Ik zal het eens gaan proberen met een pad ja en idd tussendoor ff uitwrijven, het is idd ook weer zoiets om elke keer de banden helemaal te ontvetten..aangezien ik mijn auto elke week was:-d
Trouwens die pads, ik heb idd die gele al gezien van Meguiar's, kan ik deze daar voor gebruiken? Of perse de zwarte pad?