• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beste keuze bandenzwart

Dat is herkenbaar; voor je het weet loopt er langs en ligt het dan bijv. op straat...
Heb dit ook bij alle door mij geteste applicators/pads..(een stuk of 4 verschillende).

Mijn werkwijze: breng het produkt aan in de haren van een kwast en breng het daarna met de kwast aan op de band.
Gebruik een foampad/applicator om daarna de boel egaal uit te wrijven.

Hopelijk heeft iemand wel een goede applicator-advies voor de BlackDiamond....
 
dachshound zei:
Hopelijk heeft iemand wel een goede applicator-advies voor de BlackDiamond....

Meguiars Tyre Applicator Pad nadeel van deze: klik hier
Flex Foam Tire Dressing Applicator
Tire&Trim Dressing Applicator
Lees ook dit draadje
 
Wolfgang Black Diamond, breng ik aan met de achterkant van een schuursponsje, werkt perfect !
 
wow, al die reacties! Alvast bedankt hiervoor. Dus eerst goed reinigen (dus weer extra productje ,^^ ) en dan pas het product voor de banden gebruiken.
M'n keuze is nog niet direct gemaakt maar zal ook een goede ontvetter-reiniger kiezen want anders heeft het blijkbaar geen/niet zoveel zin :)^
 
Even nog een opmerking: Bandenzwart is de meuk die we vroeger gebruikten wat ook echt zwart was en er eigenlijk niet uit zag op je banden. De betere producten zijn banden dressings, en die zijn niet zwart ;) Maar geven je banden een natuurlijke zwarte uitstraling met of zonder glans.
 
Nog iemand hier die Wolfgang's Black Diamond gebruikt. Met een oude, schoongemaakte schoenenspons. Werkt prima.
 
@nicknameless: tkx voor de tip.

Vooral de open structuur van de door jou genoemde applicators zullen beter werken.
Gelijk op de verlanglijst gezet.
 
dachshound zei:
Dat is herkenbaar; voor je het weet loopt er langs en ligt het dan bijv. op straat...
Heb dit ook bij alle door mij geteste applicators/pads..(een stuk of 4 verschillende).
Dat scheelt dan wel weer met de Meg's GEL, de gel rolt niet snel van je applicator maar is wel iets lastiger qua verspreiden omdat je de gel moet verdelen over de band.
 
Aja, ik zou het bijna vergeten....
Heb altijd m'n banden met Wolfgang black diamond bandenzwart behandeld.
Heb vandaag ook eens iets nieuw geprobeerd: Perl. Verdund 1:3 en een mooie satijnenglans!
DSC_0532.jpg
 
PERL 1:3 verdunt op de banden ziet er ook goed uit. Doet naar mijn inzicht niet onder voor onverdund. Scheelt weer in de kosten.
 
dit ziet er idd goed uit, zal de PERL ook eens verdunnen, ik vind het er erg goed uitzien in elk geval. Dus voor mij op dit moment zeker de PERL
 
Ik ben zeker te spreken over de Wolfgang Tire Gel.

Ik heb eerder weleens aangegeven, dat ik de BnB van poorboys niets vond. Dat was in de periode dat het wat regende en ik het er snel vanaf vond gaan.
Echter in de periode dat het droog was/is doet deze heel goed zijn werk, ik heb het er nu zeker 4 weken op zitten.
 
Hierbij een inmiddels die hard WG tyre gel gebruiker (al was het maar omdat de fles na 2 jaar nog steeds niet leeg is). De banden hebben vorig weekend een nieuw laagje gehad. Met recht een matsatijnen glans. Op de foto lijken de banden overigens grijzer en lichter dan in werkelijkheid, maar dat ligt aan mijn camera. Duidelijk verschil is wel te zien bij de achterband tussen de wang en het loopvlak.

DSCN3906.jpg


Ik heb ook de bold n bright dressing in de collectie maar geef de voorkeur aan de wolfgang.
 
Ik ben zelf al lang een overtuigde gebruiker van de Wolfgang tire gel :)^

De Migliore bella lustra tire glaze vond ik trouwens ook een echte topper, gewoon omdat die de meest natuurlijk looks gaf zonder ook maar iets te glimmen of er vettig uit te zien.
Maar helaas is die niet meer te verkrijgen bij CC, en het is niet dat ik maandelijks uit de UK bestel dus moet ik maar wat afwachten.

Ik haat overigens bandendressings die glimmen of er vettig uitzien.
Als ik show-offs zie bij veel mensen waar de banden bijna evenhard glimmen als de lak van de wagen, dat vind ik echt verschrikkelijk.
 
Nadeel aan dit soort topics is"zoveel mensen, zoveel wensen".
Er staat volop materiaal met foto's en al om al het kaf van het koren te scheiden voor wat betreft de looks, als je dat hebt doorgespit kan je verder kijken.
Net als bij shampoo en wax is het zo dat de ene zweert bij merkje dit en de ander bij merkje dat

Ik denk dat een TS er beter aan doet om zelf na te gaan wat hij of zij al op voorhand prefereert qua looks en wellicht ook al aan diens eigen kunde;
ben je een kliedereen die altijd teveel gebruikt dan denk ik dat een vloeibare minder geschikt zal zijn dan bv een gel of een spray.

Zaken zoals standtijd van het middel kan wel interessant zijn als je iets wilt wat lang moet blijven zitten
( of niet als je toch zegt:"mwah, volgende week was ik 'm toch weer en pak ik de bandjes ook meteen mee" )

Qua merk valt er niet veel te zeggen, denk dat door de automatische schifting van zaken zoals hierboven je niet veel mogelijkheden gaat overhouden

Maar goed, dit is zoals ik het nu eventjes bekijk ( en geld voor meerdere zaken en dus niet specifiek voor een bandenzwartmaker )
 
Ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen PERL coat en Wolfgang Black Diamond Tire Gel, ohhhhh welke moet ik nou nemen ik kom er niet uit hoor