• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Speciaal voor Paulus: Need for Speed test

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.594
198
45
Naar aanleiding van een vraag uit een ander topic een testje met Dodo Juice Need for Speed en even Mother's Synwax om een vergelijking te maken.
Swirls gemaakt met de Carclean.com Swirlmaker Deluxe Limited Edition.

Daarna tape geplakt en links behandeld met Need for Speed en rechts met Synwax.

Need for Speed was sneller in gebruik en het makkelijkst in afnemen en hoeft maar 5 mins te drogen.
Synwax moet langer drogen en is iets minder vlot met afnemen maar heeft wel iets betere filling dan Need for Speed:
25112010201.webp

Hoe is de vergelijking m.b.t. de polijstende werking?
De NFS heeft een cleaner-korrel in zich, zover ik op de cc website kan lezen heeft de FX deze niet.
Is de NFS meer een cleaner+wax en de FX meer een filler+wax ( als je zo even jip&janneke mag vergelijken )

De NFS is zeker een cleaner wax, vullende eigenschappen heeft hij niet echt. De polijstkorrel moet je je niet teveel van voorstellen.

Afhankelijk van hoeveel tijd je hebt, maar ik zou gewoon gaan voor het aparte spul. De wax in NFS is niet zo duurzaam, hierdoor ga je dan toch toppen met iets beters. Waardoor je dus ook weer 2 stappen gaat doen.

wist niet dat NFS zo veel vullende capaciteit had :o
mooi dat ik dat weet, kan ooit nog wel eens van pas komen :ja

Bedankt Dennis! Benieuwd naar het eindresultaat. Het houd trouwens aardig op de A6 van mijn broer. De verwerking vind ik redelijk makkelijk gaan, alleen laat het veel residu achter in steenslag putjes.

Helemaal vergeten ( mea culpa ): dank je Dennis, goed dat je er zo op ingesprongen bent !