• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

spikkels in lederen kussen

achtoude

Detailing rookie
24 mrt 2013
2
0
het is dan wel meer een auto forum, maar ik hoop hier toch goeie tips te krijgen.
ik heb sinds een paar weken een andere boot (Glastron 175SX) welke ik nu aan het schoonmaken ben. Wat mij opviel waren 'spikkels' in lederen kussens. Ik had verwacht dat ik die er wel uit zou boenen, maar dat is toch moeilijker dan gedacht. vandaag stevig bezig geweest met een borstel en groene zeep. Het werd allemaal wel iets lichter, maar ging er niet uit.

Heb het nagevraagd het een meubelmaker vertelde me dat 'het weer' erin zit. Volgens hem heeeel lastig om dit er ooit uit te krijgen.

Ook zitten er wat schimmel vlekken op de back-to-back stoelen, maar die kan ik met azijn wel wegkrijgen als het goed is.

Het zit overigens ook op het zwemplatform. krijg ik er ook niet af.



iemand ervaring met dit soort dingen? tips zijn heel erg welkom.

Hierbij de foto's:
img1478q.jpg

img1477.JPG


ik heb inmiddels met 'weer plekken reiniger'van HG het allemaal een stuk lichter gekregen, maar het is helaas nog niet helemaal weg.
 
Het lijkt inderdaad alsof het weer erin zit. Wat je zou kunnen proberen is APC (in een oplossing) eventueel icm een extractor.
 
Houd je er rekening mee dat als je azijn gebruikt je het leer enorm uitdroogt - ook trouwens met APC - dus erg goed voeden na gebruik ervan.
 
daar heeft het ook wat van weg ja, maar is het zeker niet. Het zit op alle horizontale kussens. brandplekken kan dus zowiezo niet. Roest heb ik nog aan zitten denken.