• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

spikkels op de lak

Bakworm

Detailing addict
18 jun 2010
21
50
ik heb div rode spikkels op mijn lak.
ik heb de lak een aantal maal met klei gedaan maar de spikkels blijven aanwezig.
ik woon bij een spoor en denk zelf dat het vliegroest is?
als ik met mijn nagel krap op de spikkels worden ze wel minder

iemand een tip zonder dat ik de auto vol zet met swirls?????
 
Ik weet niet wat de rode spikkels zijn, maar wellicht helpt een stevige klei, polijsten met DAP met slijpgraad en daarna finishen.
 
s-40 zei:
ik heb div rode spikkels op mijn lak.

Die heb ik ook regelmatig op de witte Leon zitten.
Gebruik de Paint Cleaner van Meguair's maar eens .....
Heel voorzichtig 'mechanisch' verwijderen werkt ook prima. Je nagel, eventueel met een doekje OVER je nagel ...

Greetz Leonneke
 
@B-K, inderdaad goede reacties gezien op DW forum van mensen die het hebben gebruikt. Misschien het proberen waard?
 
Je vraagt je af of dit bijzondere product ook zou werken op de velgen van sommige leden met zo een RVS velgrand, waar remblokzooi ingebrand is?
 
Voor zover als ik het gevolgd heb zijn ingebrande remstof deeltjes ook 'deels' verwijderbaar. Je moet wel geen ultieme wonderen verwachten denk ik (bv. 10 jaar niet gereinigd).
 
s-40 zei:
ik heb div rode spikkels op mijn lak.
ik heb de lak een aantal maal met klei gedaan maar de spikkels blijven aanwezig.
ik woon bij een spoor en denk zelf dat het vliegroest is?
als ik met mijn nagel krap op de spikkels worden ze wel minder
iemand een tip zonder dat ik de auto vol zet met swirls?????


is bovenleiding'stof', krachtigere klei gebruiken, de paarse bijvoorbeeld van cc.
daarna moet je een licht polijstrondje doen ivm eventuele 'marring' (microfijne krasjes veroorzaakt door de klei/vervuiling)

en nadien je auto ergens anders parkeren ;)
 
Ik denk dat ik maar wat Iron Cut uit engeland bestel tenzij cc het in het assortiment neemt ,^^

Vleigroest is helaas nogal een veelvoorkomend probleem op nieuwe auto's tegenwoordig omdat ze met de trein deze kant op komen.
 
kan iemand mij dan op de hoogten houden als het te bestellen is?
ik zal er dan een test van maken op mijn auto !!
 
Tim zei:
iron cut had al hier moeten zijn. Maar heeft transportvertraging.
:party: :party: :party:

Dan ga ik nog wat wachten met mijn volgende bestelling?
Ook de vraag die bart al stelde, komen er nog meerdere aquartz spullen in het aanbod?
 
Ik ben al aan het wachten sinds Tim die teaser plaatjes toonde. Meningen zijn verdeeld over de producten, wil het graag zelf eens uitgebreid testen.

Oh Tim, die zwarte wollen pad (van Aquartz, je weet mss wat ik bedoel), zit er eventueel ook bij?