• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Spoed!!!...lakloslaat-probleem.

• Topicstarter Topicstarter Ellen
  • Startdatum Startdatum
E

Ellen

Guest
Beste forumleden,

Ik zit met een groot probleem. Heeft iemand raad/tips? Mijn Peugeot-Boxer-bus/camper staat sinds ruim een maand te koop bij een buscamperdealer. Tevoren netjes gepoetst en in de was gezet en leek piccobello. De dealer zei en dat begreep ik, hij moet nog professioneel gepoets worden voor de verkoop. Ik acoord, ook met de kosten voor mijn rekening. Vier weken later belt de dealer, dat hij slecht verkoopt, want er zitten lakloslaatplekken op het dak en bij de kitnaden. Hij had ook al een offerte voor reparatie, kosten ruim 1700 euro. Bij navraag bij mijn Peugeot-dealer welke hem altijd in het onderhoud had en wie ik belde of dit zomaar kon gebeuren en of dit geen garantie was, hoorde ik dat de camperbusdealer hem een maand geleden al belde met dit lakprobleem en toen de Peugeot-man vroeg of de camperbus soms met een hogefdrukreiniger was gereingd, werd de verkoper heel boos.

Mijn vraag is nu, kan de toplaag van de lak inderdaad loslaten van de onderlaag door te harde reiniging met een hogedrukspuit. Er is GEEN sprake van roest, de boxer is vier jaar oud en prima onderhouden.
Word ik besodemieterd door de verkoper en wil hij mij op laten draaien voor kosten welke hij veroorzaakt heeft bij de grote poetsbeurt? Zo ja, hoe bewijs ik dat dan?

Ik hoop op enig zinnig advies op zo kort mogelijke termijn.

Alvast dank van een vrouw die niets technisch weet van auto's en lak.

Met vriendelijke groet, Ellen

Ik denk dat je toch gek moet doen wil je met een HD reiniger de blanke lak van je wagen afspuiten, zeker bij een nieuwe auto waar geen sprake is van roest van binnenuit of iets dergelijks. Bladert de lak echt af of zijn er gewoon doffe plekken op bepaalde plaatsen te zien? Ik zou er eens wat foto's van proberen te maken en deze te posten, dat zou het een stuk duidelijker maken.
Wat ook gebeurd zou kunnen zijn, hoewel het feit dat het op meerdere plekken het geval is, is dat iemand onkundig heeft staan polijsten en door je blanke lak is heengegaan / of de blanke lak heeft verbrand.

Speculaties, een foto zou het een stuk makkelijker maken!

Ik heb heel wat auto's gereinigd onder hoge druk, maar als er blanke lak los zou komen tijdens het reinigen, dan is dat een teken dat er iets mis is/was met de blanke laklaag. Anders zou je eerder complete stukken van de lak inclusief kleurlaag los moeten spuiten (bijvoorbeeld met een vuilvrees, die moet je echt niet gebruiken op je auto).

Blanke lakschade door een onjuiste poetsbeurt lijkt me logischer. Teveel poetsen op 1 plek kan ervoor zorgen dat de blanke lak foetsie is.

Als het lakschade zou zijn door een hogedrukreiniger, dan moet het er afgebladderd uit zien, met grillige randen. Als het schade is door poetsen, dan moeten de randen niet voelbaar zijn, je ziet dan alleen kleurverschil op de plek waar geen blanke lak meer zit. Eventueel zou het ook nog kunnen dat de blanke lak al los zat en dat het losgekomen door de poetsmachine, dan zou een grillig patroon weer wel mogelijk zijn, maar dan moet het onder de lakgarantie vallen.

Beste Xizer,

Dank voor je snelle antwoord. Foto's maken wil ik proberten, maar doordat ik rolstoelgebonden ben geraakt, staat deze bus o.a. te koop, helaas. Dus ik kan ze niet maken en ook niet snel langs.

Mijn Peugeot-man zei dat het m.n. bij de kitnaden hard spuiten, dat dat wel kon. Heb je enig idee, wie nu de waarheid spreekt? En waarom zag ik niets bij de kitnaden die ik wel kon zien bij het petsen (het dak heb ik niet gezien, mar ook daar is een raam ingebracht, dus ook kitnaden) en bij inleveren werd er ook niets gezien bij de inspectie en nu na vier weken zegt de verkoper dit opeens?

Ik wil geen ruim 1700 euro voor niets betalen, als ik er part nog deel aan heb.

Ik hoop dat jij of mede forumleden me nog wat meer kunnen helpen. Lukt het mij om iemand foto's te laten nemen, dan plaats ik ze, maar ik vrees dat dat niet lukken zal op korte termijn en dure schadeexperts of zoiets er nu op gaan zetten, kost me ook weer veel geld, dat ik niet heb en wil die bus waar ik helaas niets meer mee kan wel graag verkopen en zo lukt dat dus nooit.

B.v.d. en vriendelijke groet, Ellen

Ik gok van 2004 of 2005 Hans.

Ik heb geen idee wie de waarheid spreekt Ellen, dat is in dit soort situaties altijd moeilijk te bepalen. Het zal jouw woord tegen het van hem zijn. Ik hoop dat het een beetje gunstig voor je gaat uitpakken en de camper zonder al te veel onkosten verkocht krijgt!

Iedereen tot zover bedankt!!

De bus is van najaar 2003, maar maar door o.a. mijn handicap nu maar minimaal gebruikt dus echt zo goed als nieuw. Veel gepoetst is hij zeker mnert, zo'n poetser was ik niet. ;-)

Begrijp ik het goed, dat de toplaag een 'blanke laag' is en daaronder de kleur en daaronder een soort onderlaag? Ik krijg door dat de toplaag van de onderlaag los laat, dat het een bekend Peugeot-probleem is (zegt de verkoper, maar niet mijn Peugeot-dealer) en dat ik het voor ruim 1700 euro weer in orde krijg, maar dat wil ik niet betalen, als ik er part nog deel aan heb. Nogmaals, ik heb NIETS gezien en er werd ook niets opgemerkt bij het inleveren ter verkoop. Dus het moet volgens mij daarna ontstaan zijn en ik denk dus bij 'de poetsbeurt' al dan niet door een hogedrukreiniger door de verkoper of in opdracht van hem.

Ik hoop op nog meer advies, want zo wordt hij, ondanks jullie goeie hoop op spoedige vverkoop, natuurlijk nooit verkocht of niet tegen een 'normale' prijs.

M.v.g. Ellen

Succes Ellen, ik wacht even op foto's voordat ik ga oordelen........

HansA8 zei:
Vier jaar oud en dan al loslatende lak???

Ik verkocht in 2006 een bj. 2005 Ford C-MAX en daar konden 4 nieuwe portieren in. Roest onder de lak :-&

Dank voor alle reacties tot nu toe, mede na nog wat denkwerk en wat jullie al schreven nogmaals 'de stoute schoenen' aangedaan en de dealer weer gebeld. Gelukkig ging het gesorek nu beter en in iefder geval velke malen vriendelijker. Ih in ieder geval weer tot een afspraak kunnen komen voor nog een gesprek, minimaal 50% van de prijs is er al zeker af en openingen voor meer. Heb weerredlijk goede hoop, mocht ik nog hulp/advies van jullie hier nodig hebben dan meld ik me weer en dan hoop ik ook met foto's. Geen bericht meer van mij betekent hoop ik dat het alsnog goed zal aflopen.

Met vriendelijke groet, Ellen