• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Spray and Wipe als ruitensproeier vloeistof?

Gum

Detailing rookie
15 mrt 2010
70
7
58
Ik meen ooit op dit forum eens gelezen te hebben dat spray and wipe in een bepaalde mengverhouding als ruitensproeiervloeistof gebruikt kan worden.
Ik kan dit bericht echter niet meer terug vinden.
Wie weet hier iets meer over?
 
stimpy68 zei:
Vraag is hier ook al gesteld...

:slotje

Klopt !
Dit topic had ik al gezien maar daar wordt niet echt een antwoord gegeven op mijn vraag. Er worden wel een hoop alternatieven geboden.
 
Gum zei:
Klopt !
Dit topic had ik al gezien maar daar wordt niet echt een antwoord gegeven op mijn vraag. Er worden wel een hoop alternatieven geboden.

Dan nog is het niet handig om er nog een topic voor te openen ;)
 
Dat is wellicht waar. Echter wordt er in het topic 'ruitensproeier vloeistof' hierover zijdelings een vraag gesteld waardoor deze specifieke vraag wellicht minder goed opgemerkt wordt. Vandaar dat ik het nogmaals probeer.
Misschien zit ik trouwens toch fout en ging het inderdaad om APC zoals door Dennis Blomaard is opgemerkt.:s
 
Aangezien ik dit product al op voorraad heb en daarmee voorkom dat ik nog een ander product moet aanschaffen indien dit ook goed zou voldoen. Zo niet dan schaf ik uiteraard iets anders aan zoals in het ruitensproeier topic is vermeld. (APC, Professional Glass Cleaner Concentrate, Quick Clear Screenwash)
 
ik zelf rij sinds gister met de autoglym quick clear screen wash..

gewoon die 500ml in een kan van 5liter gemikt, water erop, even roeren, en in het reservoir..

lekker 1:10, werkt perfect, nog nooi zulke helderre ramen gehad, na die rot sproeier gebruikt te hebben..

en tevens licht vorst bestendig (naarmate je het verdunt, word het minder vries bestendig)
 
Spray & Wipe kan je 1:1 of wellicht 1:2 proberen, maar dat wordt wellicht een wat kostbare aangelegenheid? Ik zal het eens proberen als de huidige voorraad op is.
 
Tim zei:
Spray & Wipe kan je 1:1 of wellicht 1:2 proberen, maar dat wordt wellicht een wat kostbare aangelegenheid? Ik zal het eens proberen als de huidige voorraad op is.

Mijn tank zit ook nog vol maar ik ben benieuwd naar het resultaat!
Als inderdaad de genoemde verhouding nodig is wordt het een dure aangelegenheid. De optie APC 1:100 of de Meg's Glass Cleaner Concentrate 1:100 is dan een stuk voordeliger.