• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

spraywax,detailspray tijdens het drogen

bmwhans

Detailing addict
13 mrt 2011
100
65
ik ben in het bezit van;
mothers reflections sraywax
mothers fx spraywax
pb spray en glos
heb ik nou goed begrepen dat je al deze produkten op een natte auto kunt gebruiken?
spuiten jullie de hele auto in na het spoelen en dan drogen of alleen het deel wat je droogt en dan het volgende deel inspuiten?
welke van deze produkten zou hiervoor het meest geschikt zijn?
en moet je daarna de auto ook nog weer met een doek napoetsen?
gr hans

Ik denk dat je met de FX SPraywax een eind komt, niet teveel gebruiken, spraytje of 2 per paneel, wel even nog met een andere doek nawrijven na het drogen.
Gebruik zelf Reload, werkt ook perfect hiervoor.

Ik gebruik als drooghulp Spray And Wipe, vroeger Last Touch maar ik vind Spray And Wipe lekkerder ruiken + geen siliconen.

De auto loop ik daarna nog eens na met Carpro Reload, Dodo Juice Red Mist, Smartdetail of CG V07

bmwhans zei:
heb ik nou goed begrepen dat je al deze produkten op een natte auto kunt gebruiken?
Dibbuz zei:
Ik denk dat je met de FX SPraywax een eind komt, niet teveel gebruiken, spraytje of 2 per paneel, wel even nog met een andere doek nawrijven na het drogen. Gebruik zelf Reload, werkt ook perfect hiervoor.

Even voor mij ter verduidelijking :
Je kan Spray & Wipe (detailerspray) gebruiken als drooghulp op een natte auto om deze makkelijker te drogen.
De Reload (Spray sealant) of een andere spray-wax zou ik zelf nooit op een natte maar alleen op een droge lak aanbrengen.

Uit de reactie van Dennis begrijp ik dat dit dus wel op een natte lak (auto) kan ?
Geeft dit niet een ontzettende bende en vlekken ?

Bende valt reuze mee, soms moet je wel met een droge doek (Peluche Bianco o.i.d.) even nawrijven.
Denk dat het voor de duurzaamheid wel beter is om de wagen eerst te drogen zodat het niet mengt met het restwater.

Aan de andere kant is het wel lekker snel :)

Dit is wat Carpro zelft zegt over Reload :

Tip : on dark color car or black color, you can dilute te Reload for better results:

dilute it 1:1 or 1: 0.75 Reload : water

the water repellent will be the same, for more durability after dilution, :
you should have a good wipe off , repeat again after first wipe off to have great smooth effect

Als je dus een donkere wagen hebt en de auto goed in de wax staat, dan zal er zoveel water niet meer overblijven op de wagen en kan je met de beetjes restwater de verdunning maken :-)^

Heb diverse spulletjes hiervoor, maar spray&gloss werkt het makkelijkst.
En fx spraywax werkt ook prima maar geeft veeel meer bescherming na de tijd!!

Ik spuit bij drogen meestal wat Poorboy's QD+ op de doek (1a2spraytjes op de doek per paneel) en droog daarmee de auto af.
Op deze manier kreeg je minder gauw last van vegen, dat gebeurd namelijk vrij gauw (bij mij dan he)als je het op een paneel van een droge auto spuit.

Hmmm, in de QD+ zit weer wat extra's in de vorm van carnauba en dit kan juist weer tegen je gaan werken dus iets om rekening mee te houden.
S&W vind ik toch wat fijner werken als drooghulp.
Mijn advies is om het na het drogen na te lopen met de QD+ en een doek ( idd minimaal aan spraytjes ) .... blingbling
Maar goed, Rogier heeft er positief resultaat mee bereikt, wellicht scheelt het per persoon en/of lak maar wilde het toch even als 'waarschuwing' meegeven

Ik had hiervoor de Citrus bling aangeschaft, maar daar was ik totaal niet tevreden over. Ik gebruik eigenlijk alleen nog maar spray and wipe voor, werkt perfect.

Voordat ik hem afdroog gebruik ik S&W, daarna doe ik een paar spraytjes QD+ op een doek en wrijf hem na. Daarna nog een keer met een droge zijde om de QD+ uit te poetsen.