• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Spraywax voor in de winter

WhiteCvc

Detailing rookie
29 dec 2018
8
15
Ik heb recent een nieuwe auto gekocht (wit non mettalic ) deze ben ik vanaf nu aan het wassen in een wasbox (2 emmer systeem ,pre wash foam ) en ik zou graag nu al wat extra bescherming willen geven aan de lak.Ik heb momenteel nog geen ruimte om de auto volledig te kunnen waxen met een echte wax.(En het weer zit ook niet mee)
Nu vroeg ik me af of er ook goede spraywaxen zijn die ik kan gebruiken met dit koude weer welke ik na het wassen (en/of drogen) kan aanbrengen in de wasbox.
Dit om toch nu al een beschermlaag te geven aan de lak.Er zijn zoveel goede en verschillende producten dat ik niet meer weet welke te kiezen.
Welke raden jullie me aan?Een vloeibare wax kan ook zolang het niet te moeilijk wordt in het koude weer.
 
Je zou de Monello Acquafobia of Gyeon Wetcoat kunnen gebruiken ná het wassen. Opsprayen (her en der een pufje) en dan meteen met de hoge druk afspuiten, instant bescherming voor een aantal weken.

Op onderstaand filmpje was er geen bescherming meer op de motorkap. Coor de helft ingespoten met Gyeon Wetcoat.

 
+1 Voor Monello Acquafobia

Een prima product. Maar wel met een handleiding... t kan bij verkeerd gebruik wel voor een vlekken bende zorgen
 
Ik kan 3 werkmethoden voor je bedenken.

1. Na het wassen een rinse wax opspuiten en met de hoge druk afspuiten.
Producten als Gyeon WetCoat en Monello Acquafobia zoals eerder genoemd.

2. Na het wassen een drying detailer opspuiten en afdrogen.
Producten als Dodo Juice Future Armour, Waxaddict Quick Gloss en Gyeon Quick Detailer.

3. Wassen, drogen en dan een spray wax gebruiken.
Producten als Gyeon Cure, Dodo Juice Red Mist, Waxaddict Fo'Show en Supernatural Carnauba Glaze.
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Een wetcoat-product heeft ook mijn voorkeur. :) Gyeon - Wetcoat heb ik enkele weken terug ook in de wasbox gebruikt en lomp veel gesprayed. (2x zelfs)

Perfect product voor in de wasbox. Makkelijk en snel. ;) Paar pufjes per paneel en van onder naar boven afspuiten. Zo verdeel je het product. Drogen heb ik nadien niet gedaan, maar ik liep dan wel het risico op kalkvlekken. Geoukkig niet ondervonden.

Als je in de wasbox de tijd wilt nemen, kan je inderdaad ook met een spraywax aan de gang, maar deze moet je na het drogen aanbrengen en afnemen. Wetcoats vind ik dan een stuk makkelijker
:)
 
@Quantoxx : bathe+ foamen niet aangeraden? ;) Ongeveer dezelfde werking als Wet Coat en Acquafobia. Alleen hier foam je de wagen en daarna ook met HD afspuiten. Maar mss kan dit nog een mooie optie worden wanneer je in het bezit van een foam lance bent. Denk dat Wet Coat makkelijkste oplossing is om bescherming te krijgen.
 
Foam lance heb ik voor men Karcher HD alsook nog overschot van men autobrite foam.Heb nu de kwazar foamer gekocht voor in de wasbox te gebruiken.Heb momenteel geen plaats meer voor de auto thuis te wassen.Had ook al gekeken naar de nanolex Washcoat maar hier heb je dan weer beter een aparte foamer voor nodig.
 
Of Sonax Brilliant Shine Detailer. Gebruik t nu in de winter tot er in de lente n quartzcoating op gaat. Maar Wetcoat bevalt me ook al langer goed.
 
  • Leuk
Reactions: BlueRaccoon
Ik heb vanmiddag nog spray- wax van Meguiar's gebruikt , erg goed! Eerst auto wassen met Meguiars shampo, dan afspoelen, dan opspuiten, en afspoelen, dan afdrogen!
 
  • Leuk
Reactions: Brad
De juiste naam voor deze genoemde spray-wax is: Meguiairs Hybrid Ceramic Wax, voor de goede orde!
 
blijf toch Reload gebruiken standtijd tussen 2 en 3 maanden
koop alles voor me auto hier maar Reload blijf in fijn vinden om de winter mee door te komen
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i