Vandaag staat er een niet alledaagse wagen op het programma.
Toen ik begin het jaar een zonnepaneelinstallatie liet plaatsen kwam ik met de zaakvoerder tot gesprek en van het een kwam het ander.
En vandaag was het zo ver
Thuis gekomen kon ik de wagen eens grondig inspecteren en de volledige linkerzijde zat onder de asfalt!
Waarschijnlijk op een supervers gelegd wegdek opgelopen....
Ik had mijn beste poetsgenoten op de hoogte gebracht maar zij hadden dikke pech:-"
Corsawim en Fredgenot moesten overdag werken en konden aldus niet komen kijken.
Kris(minieken)was wel van de partij en heeft mij goed kunnen bijstaan in dit "projectje"...
Eerst heb ik de velgen bewerkt met Wheelbrightner.
Koetswerk werd eerst aan de linkerzijde afgespoeld en dan hebben we met wasbenzine alle asfalt verwijderd.
Dan kwam de wasbeurt met Wolfgang Autobath aan de beurt.
Kleien gebeurde met ons twee aan beide zijden. ik gebruikte Dodo Juice Born Slippy clay lube als glijmiddel met de Supernatural Detailing Clay.
Minieken gebruikte CitrusBling als glijmiddel met de Mothers clay.
De Mothers clay is iets krachtiger en kwam goed van pas.
Dan was het tijd voor het polijstwerk.
Er waren redelijk wat swirls en in het handschoenkastje lagen er bonnetjes van de wasstraat en dit verklaarde veel:ja
Eerst werd er getest met SSR1 op wit maar dit was niet krachtig genoeg en oranje pad icm SSR2 was voldoende.
Na het polijsten werd er overgegaan op het voeden van de lak.
we hebben een laagje Poorboys World White Diamond aangebracht.
In tegenstelling tot gewoon even aanbrengen,kuren en afnemen heb ik de WD lang genoeg ingewreven tot de glans terug kwam en dit geeft inderdaad een beter resultaat.
Als laatste hebben we Poorboys World EX Sealant with Carnauba aangebracht en na een 20 minuutjes kuren was dit ook weer OK.
Op de velgen hebben we Poorboys Wheelsealant aangebracht en de banden kregen een laagje Mothers tyreshine.
De trims werden bewerkt met Mothers back to black.
De ruitjes(en zeg maar echt RUITJES)werden gereinigd met Meg's glasscleaner
Daar het interieur bijna volledig in het leder steekt heb ik dit behandeld met Poorboys Leatherstuff.
Nu genoeg gepraat(geschreven...)en op naar de foto's
Eerst enkel voor's
Dan de "asfaltering":-&
De velgjes
Tijd om te "werken"....
De laatste correctie's
En nu de afters
Een reflectiefoto(Niet gemakkelijk met de witte lak....)
En twee interieurtjes...
Alvast nog eens een bedankje aan Kris want het was weer een hele taak....
Toen ik begin het jaar een zonnepaneelinstallatie liet plaatsen kwam ik met de zaakvoerder tot gesprek en van het een kwam het ander.
En vandaag was het zo ver
Thuis gekomen kon ik de wagen eens grondig inspecteren en de volledige linkerzijde zat onder de asfalt!
Waarschijnlijk op een supervers gelegd wegdek opgelopen....
Ik had mijn beste poetsgenoten op de hoogte gebracht maar zij hadden dikke pech:-"
Corsawim en Fredgenot moesten overdag werken en konden aldus niet komen kijken.
Kris(minieken)was wel van de partij en heeft mij goed kunnen bijstaan in dit "projectje"...
Eerst heb ik de velgen bewerkt met Wheelbrightner.
Koetswerk werd eerst aan de linkerzijde afgespoeld en dan hebben we met wasbenzine alle asfalt verwijderd.
Dan kwam de wasbeurt met Wolfgang Autobath aan de beurt.
Kleien gebeurde met ons twee aan beide zijden. ik gebruikte Dodo Juice Born Slippy clay lube als glijmiddel met de Supernatural Detailing Clay.
Minieken gebruikte CitrusBling als glijmiddel met de Mothers clay.
De Mothers clay is iets krachtiger en kwam goed van pas.
Dan was het tijd voor het polijstwerk.
Er waren redelijk wat swirls en in het handschoenkastje lagen er bonnetjes van de wasstraat en dit verklaarde veel:ja
Eerst werd er getest met SSR1 op wit maar dit was niet krachtig genoeg en oranje pad icm SSR2 was voldoende.
Na het polijsten werd er overgegaan op het voeden van de lak.
we hebben een laagje Poorboys World White Diamond aangebracht.
In tegenstelling tot gewoon even aanbrengen,kuren en afnemen heb ik de WD lang genoeg ingewreven tot de glans terug kwam en dit geeft inderdaad een beter resultaat.
Als laatste hebben we Poorboys World EX Sealant with Carnauba aangebracht en na een 20 minuutjes kuren was dit ook weer OK.
Op de velgen hebben we Poorboys Wheelsealant aangebracht en de banden kregen een laagje Mothers tyreshine.
De trims werden bewerkt met Mothers back to black.
De ruitjes(en zeg maar echt RUITJES)werden gereinigd met Meg's glasscleaner
Daar het interieur bijna volledig in het leder steekt heb ik dit behandeld met Poorboys Leatherstuff.
Nu genoeg gepraat(geschreven...)en op naar de foto's
Eerst enkel voor's
Dan de "asfaltering":-&
De velgjes
Tijd om te "werken"....
De laatste correctie's
En nu de afters
Een reflectiefoto(Niet gemakkelijk met de witte lak....)
En twee interieurtjes...
Alvast nog eens een bedankje aan Kris want het was weer een hele taak....