• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

SRP... Wondermiddel of toch niet?!

Robert_16

Detailing addict
8 mrt 2010
309
70
46
Omgeving Rotterdam
Ik heb het gedaan...!!

Mijn eerste projectje is een feit. Gewapend met een Metabo SXE425, nieuwe pads en een fles AG SRP ben ik gaan stoeien met een zwarte Fiat Seicento. Het was een testfase met zowel nieuwe pads als een nieuwe middel.

De auto is uiteraard zeer grondig gewassen en vervolgens behandeld met klei. Doordat de auto nooit door de wasstraat gaat en zeer goed wordt onderhouden door de eigenaresse, kwam hier zeer weinig vanaf. Vervolgens heb ik een testspot gedaan met lichtgroen en SRP. Je zag direct de diepe zwarte kleur naar boven komen en de glans was zeer goed te noemen. De swirls waren iets afgenomen (waarschijnlijk door de fillers?), maar zeker niet weg. Heeft dit te maken met de combi machine en pad? Hierna heb ik een witte pad geprobeerd wat gelijk resultaat opleverde.

Op de deuren zat parkeerschade welke ik met SSR 2 & 1 heb behandeld. Dit werkte vele malen beter en lieten nagenoeg geen swirls zitten.

Al met al is de auto qua kleur en glans opgeknapt, maar had er meer van verwacht. Zeker na de lovende recenties van SRP...

Doe ik iets fout of....?

Groeten,

Robert
(sorry, geen foto`s)
 
Autoglym Super Resin Polish is een All In One product met een cleaner, glaze en bescherming in 1, de cleaner is mild en zal dus nooit hetzelfde resultaat behalen als een "dedicated" cleaner/polijstmiddel als een SSR. in mijn ogen niet meer dan logisch dat het resultaat minder is. Dat is ook vaak het probleem van een AIO... het is het vaak net niet ;)
 
Stimpy,

Ik was op de hoogte dat het een "lapmiddel" is. De eigenaresse wilde een middel (AIO) voor weinig en om snel klaar te zijn. Dat ik met een machine heb gewerkt was een extraatje.

Ik heb zojuist gezocht op SRP en heb net een bericht gelezen van iemand die exact uitlegt hoe hij het heeft toegepast. Hieruit kan ik concluderen dat ik VEEEEEUUL te snel heb gewerkt. Het is een kleine auto, maar een uurtje werken is wel (te) vlot.

Binnenkort wil ik de auto nog een keer behandelen. Maar dan op de langzame manier!

Al doende leert men.


Robert
 
Uurtje ? ja, dan durf ik wel zo te stellen dat het te vlot is geweest HAHA
Neem idd de tijd en je zal zien dat het een stuk meer gaat opknappen !
 

Vergelijkbare onderwerpen