• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

SSR vs Monello vergelijkbaar?

dannycoolen

Detailing rookie
19 mei 2012
84
0
Beste mensen,

Aangezien ik og SSR1 en SSR 2 heb staan vroeg ik mij af hoe dezen zich verhouden tot de Monello.
Kan ik bijvoorbeeld de SSR1 vergelijken met de Raffini Finale?

Het is namelijk een beetje zonde om deze producten niet te gebruiken terwijl ik ze nog heb staan, tenzij dit ten sterkste word afgeraden met de DAP
Hoor graag jullie mening

Groeten danny

De SSR serie van Poorboy's is qua werking anders dan de Monello polijstmiddelen. Dat heeft te maken met de korrel die in de SSR en in de Monello middelen zitten: deze verschillen van vorm en werking. Dat laatste meer in de manier hoe de korrel afbrekkt tijdens gebruik.
Grof gezegd doen de SSR polijstmiddelen het goed op de meeste lakken, maar kom je bij hardere/modernere lakken (als voorbeeld wordt vaak Duitse lakken aangehaald van VAG, BMW, Mercedes) dan zul je merken dat Monello hier wat effectiever op is.
Nou staat de ontwikkeling van polijstmiddelen ook niet stil en zie je bijvoorbeeld Scholl en Sonax met fijne producten.
De SSR serie is zeker bedoeld voor gebruik op een DAP. Ook bij wat warmer weer is dit nog wel te gebruiken zonder overmatig stoffen en gummen.

Voor de volledigheid: SSR1 is een fijn polijstmiddel om mee te finishen en SSR2 is een medium/fijn polijstmiddel; Monello Finale is een fijn polijstmiddel en Mezzo is een medium polijstmiddel.

• Leuk
Reacties: Zluytr