• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Standen/Snelheden tijdens polijsten met DAP

Noensboy

Detailing trainee
27 jul 2012
23
32
Capelle aan den IJssel
Beste forummers,

Nu heb ik laatst de auto van me broer met de Dap900 V2 gedaan.
Daarbij deed ik verspreiden in stand 2 en polijsten in standje 6 totdat het niet meer zichtbaar was (polijstmiddel).
De auto is daarbij redelijk opgeknapt en ik ging ervan uit dat deze methode ook goed is, echter lees ik nu in andere topics dat er op verschillende standen gepolijst wordt, bv.: 2-4-6-2.

Nu heb ik eens in een ver verleden een clinic gevolgd, maar ik kan het me niet meer herinneren, dat dit ter sprake is geweest.

Graag jullie advies/mening.

Ik denk helemaal afhankelijk van welk polijstmiddel en welke lak en of je in dezelfde stap al wilt finishen

Er bestaat iets als de zenith methode, waar je de wax uitspreidt op stand 2, dan na enkele passes naar stand 4 gaat, dan weer na enkele naar stand 6, en dan weer geleidelijk afbouwd naar stand 4 en 2.
Je kan natuurlijk ook gaan spelen met hoeveel druk je uitoefent op de polisher.
Best je eigen manier proberen te vinden waarbij jij je het best voelt en je de resultaten haalt die je wenst