• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stap verder

Eddie_d

Detailing trainee
20 aug 2013
32
40
Hoi,

Sinds een jaar of 2 hou ik mijn auto netjes bij. Na twee clinics bij carclean en een heleboel praktijkervaring ben ik erg tevreden met de resultaten. Werken met de DAP900 gaat me goed af en inmiddels al meerdere auto's van kennissen en familie 'opgeknapt'.

Nu heb ik ervaring met wat verschillende soorten wax en wil toch eens verder kijken. Ik lees veel goede zaken over de coatings van Gyeon zoals MOHS. Ik heb inmiddels veel gelezen op het forum en ook een instructie filmpje gezien over cancoat. Het 'lijkt' op de instructie filmpjes allemaal goed te doen.

Zelf ben ik echter nog niet overtuigd. Zijn deze producten nu echt op een relatief eenvoudige manier op te brengen? Of kan je ook gigantisch de mist in gaan. Ik wil mijn auto namelijk in het voorjaar van een coating voorzien. Als dit bevalt zou ik ook de auto van m'n ouders in de coating willen zetten. Ik gebruik mijn eigen auto dan wel als zogenaamd proefproject.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen?

Hey Eddie,

Ik denk dat ik in dezelfde situatie zit als jou. Ook ik heb wat rondgekeken wat betreft coatingen en ik denk zelf dat dit redelijk simpel te doen is, zolang je maar werkt met een gezond verstand, beleid en geduld.
Ik denk dat de grootste missers/fuckUps komen door er te makkelijk over te denken, niet optimale voorbereiding waardoor er nog defecten onder de coating te zien zijn, niet egaal aanbrengen, stof en vuil in de coating, niet goed uitharden, etc.

Een idee is om het met bijv. de voordeligere coating van Nanolex gewoon eens te proberen. Ik heb wel vernomen dat bijv. de MOHS weer wat minder makkelijk in verwerking is, maar voor alles gaat bovenstaande verhaal op, dacht ik zo.

Greetz

• Leuk
Reacties: Eddie_d
Het grote voordeel van bv de Gyeon coatings is gewoon het gebruiks gemak. Ook ik was vrij sceptisch over het aanbrengen de eerste keer. Dit was voor mij de Mohs. Na de eerste laag dacht ik dan ook, "ow dit is makkelijk".

Na twee panelen heb je ongeveer de cure al gevonden en gaat de rest vanzelf. Hoe donkerde de kleur hoe makkelijker te zien is waar je bent gebleven. Maar dit is ook met wax.

Ik zeg ga gewoon voor bv de Mohs. Achteraf zal je zien hoe makkelijk het aanbrengen en afnemen is.

• Leuk
Reacties: Eddie_d