• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stapje verder... Machinaal?

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
5.991
193
27
Zwolle
Hallo!

Ik ben van plan om een stapje verder te gaan met het poetsen! Ik zit te denken om een (2e hands) DAP 500 / 900 aan te schaffen.
Echter ben ik ook helemaal hier nieuw mee! Nu begrijp ik wel dat je verschillende pads hebt. Maar welke heb je, en welke heb je nodig?
Mijn auto heeft lichte swirls. Maar mijn LM velgen zijn ook iets bekrast van dichtbij. Is dit nog weg te poetsen?
Welke pads + poetsmiddelen heb ik nodig als ik een DAP zou aanschaffen?
Ik hoop dat iemand me hier verder mee kan helpen.

Groet,
Jora

Er staan mooie schema's op het forum, ik weet even zo vlug niet waar maar daar staat alles in beschreven. Ik zou dan voor een 900 gaan, seat heeft volgens mij harde lak( de mijne wel tenminste).

https://forum.Carclean.com/threads/overzicht-lake-country-5-5-en-6-5-pads.1307/
https://forum.Carclean.com/threads/welke-pads-bij-monello.4135/

Laatst bewerkt door een moderator:
bros;415892 zei:
Er staan mooie schema's op het forum, ik weet even zo vlug niet waar maar daar staat alles in beschreven. Ik zou dan voor een 900 gaan, seat heeft volgens mij harde lak( de mijne wel tenminste).
ik heb zelf de auto 2x door de wasstraat gehaald. Verder was ik hem altijd in een wasbox hoor! Maar mijn vorige auto (Peugeot) had ik een paaltje geraakt. Toen heeft de schadehersteller de auto door de wasstraat gegooid. En zat gelijk onder de swirls. :(. Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Voor mij niet handig. Wasbox zit 1km van mijn werk af. Dus zaterdag rijdt ik er langs heen, ff wassen voor €2,50. En hij is weer schoon.
Groene washandschoen van de action mee. En droogrijden maar! ;)

Ieder z'n ding. Shampoo vanuit de wasbox op je auto is niet goed voor je wax en droogrijden werkt ook niet goed, droogmaken met een doek is beter en die zooi van de Action ben ik ook geen fan van!

Handigste (en denk ik op langer termijn goedkoopste) is gewoon een pack van hier kopen. Ik zou voor een DAP 900 gaan. Als je een powerpack neemt heb je gelijk de veel gebruikte pads en polijstmiddelen erbij. Heb je ook gelijk wat goede doeken erbij. Kan je mee aan de slag. Eventueel een clinic volgen bij Carclean of goed naar de videoinstructies hier op het forum kijken.

Als eenmaal je polijstmiddelen op beginnen te raken kan je nog altijd kijken of je iets anders wilt. Maar dan heb je genoeg ervaring en kan je kijken wat je het lekkerst vindt werken.

Een nieuwe DAP 500 / 900 vind ik persoonlijk erg prijzig. Daarom wil ik liever eerst een 2e hands proberen op de kop te tikken.
Echter moet je dan wel wat losse pads erbij kopen. Maar ik weet niet welke ik dan moet nemen, want er is zo veel keus! Heb je ook nog speciale middelen nodig om de krassen weg te halen met een DAP? Of kan dit gewoon met normale wax (Collinite 845?).

Niet lullig bedoeld maar ik zou me eerst goed inlezen voordat je iets op de kop tikt.

Krasen kan je niet weg halen met collinite 845, dat is een wax die je als beschermlaag aanbrengt nadat je je krassen hebt weggehaald met een polijstmiddel. Een polijstmiddel is dus iets anders als een wax. Ik zou eens beginnen om goed de topics over handmatig en machinaal poetsen door te nemen.

Maar ik weet niet of je veel goedkoper uitkomt als je iets tweedehands koopt. Als je namelijk de pads en polijstmiddelen nog erbij moet kopen dan ben je ook daar nog geld voor kwijt. Zo'n powerpack zitten de pads en polijstmiddelen al bij. Misschien kan je tweedehands een pack voerkopen van iemand die de pads en polijstmiddelen erbij doet. Dan kan je goedkoper uit zijn.

Maar ik zou eerst goed doorlezen en doorhebben wat wat is voordat je geld gaat uitgeven en met spullen zit die je achteraf niet wilt of niet nodig hebt.

• Leuk
Reacties: bros
Jora, lees dit topic maar eens door: https://forum.Carclean.com/threads/...ig-met-videos-20-11-15-update-geplaatst.4222/