• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappen van Licht naar zwaar goed opgesteld voor een Hyundia IS30?

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
38
Hasselt
Hey Heren,

Ik heb morgen een zwarte met. Hyundia IS30 opstaan van 1j oud. Vol hologrammen en swirls, bedankt aan de Dealer !!! :-&

Nu zit ik met het stappenplan voor de DAP500 in mijn gedachte;

1) Lichtgroen met Finale = geen effect
opschalen naar
2) Wit met Finale = geen effect
opschalen naar
3) Lichtgroen met mezzo = geen effect
opschalen naar
4) wit met mezzo = geen effect
opschalen naar
5) oranje met mezzo = geen effect
opschalen naar
6) oranje met Forza = altijd effect :D

Ik heb ook nog de microfiber cutting en finishing pads van Flexipads ter beschikking van CC.

Ik moet wel buiten werken dus heb wat bang voor het stoffen met deze warmte...

Kan ik ergens stappen tussenuit laten of is dit plan goed genoeg? En heeft al iemand ooit dit type wagen moeten detailen?

Graag wat tips want morgen komt hij binnengereden :D , ik kijk er wel naar uit omdat ik denk dat ik er wel mooie resultaten mee ga krijgen.

Grtz

Stephan
 
Stephan zei:
1) Lichtgroen met Finale = geen effect
opschalen naar
2) Wit met Finale = geen effect
opschalen naar
3) Lichtgroen met mezzo = geen effect
opschalen naar
4) wit met mezzo = geen effect
opschalen naar
5) oranje met mezzo = geen effect
opschalen naar
6) oranje met Forza = altijd effect :D

Heb je überhaupt wel een testspot gedaan? Vind het knap dat je denkt dat de door jouw eerder genoemde stappen niet zullen werken? Je kan/moet een testspot maken door met bijvoorbeeld een witte pad en mezzo te beginnen.
Aan de hand hiervan kun je beslissen op te schalen naar een witte pad met inizio of een oranje pad met mezzo of een oranje pad met inizio enz.

Voor hologrammen volstaat een zwarte pad en Finale.....

Je klinkt als iemand die ik kende. Die verwachtte én eiste na 1 hit witte pad en Meguiars M83 op een VAG lak dat alle swirls eruit waren...:roll
 
@ Nicknameless,

Neen, dat heb ik wel geleerd. Op mijn skoda Octavia heb ik heel wat liggen polijsten. Dat het na 1x weg is een utopie :D. Uiteindelijk wel weggekregen maar na een weekendje hobbyen... Ik verwachte ook dat alles sneller ging, maar dat heb ik nu wel geleerd dat geduld een goede deugd is.

Ik had beter geschreven indien deze stap niet genoeg is, welk is dan de volgende? Ik heb het overzicht van pads en producten ophangen in de garage van op het forum.

Neen, heb nog geen testspot gedaan, ik krijg de wagen morgen pas. Ik wilde gewoon weten of ik teveel tussenstappen ga doen.

Kan ik bv. na finale groen ineens opschalen naar mezzo op wit? Of best al beginnen met Mezzo op wit voor de testspot?

Tot nu toe heb ik ook enkel Duitse wagens gedaan met Bikkelharde lak. Daarom nu een beetje vrees voor de zachtere lak van Hyundai...

in ieder geval al bedankt !

Grtz
 
Voor een testspot begin ik meestal gewoon met een witte pad met Mezzo.En van daaruit bekijk ik of ik naar groffer of fijner ga schalen.
 
Hey heren,

Ik had geen zin om hier speciaal een topic over aan te maken maar kan de volgende combo op een VW Jetta 2006 (muisgrijs) zonder echte swirls of krassen.

Ik ben nog steeds onzeker als het aankomt op combo's :schaam ....

De reden dat ik dit vraag is dat het geen perfectie moet zijn. Het is voor mijn broer die het gewoon eens wilt meemaken wat detailen inhoudt. (het wordt wel 28graden celcius)

Ik dacht aan het volgende;

*Foamen Lavare met FM10, kieren met PB's APC

*Wassen met DDj BTM 2-emmer methode

*Kleien met citrus Bling 1/10 en DDJ gele klei

*Polijsten (cleanen) Wit of lichtgroen met Finale?? (soms zie je wel hele kleine swirls op deurstijlen) DAP500

*Dan lichtgroen of zwart met DDJ LP. (DAP500)

*Waxen Collinite 476s getopt DDJ PHP

*Al het 'Nepchroom' met Prof Polish, (is wit verweerd)

Of zou ik na het clayen naar AG SRP grijpen:roll ]d~^ ?

Hopend op weeral goede raad :D :D . Het gaat deze keer echt om de wetlook en keiharde glans :)

Grtz

Stephan