• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Volvo V70 D4 Summum 2014

Thunderbird

Detailing chief
Tester of Bling
1 mei 2012
528
103
53
Al een tijdje niet meer gedetaild wegens te drukke werkzaamheden, maar afgelopen dagen mijn V70 maar even weer een beetje netjes gemaakt.

Het betreft een V70 D4 (VEA) Summum uit 2014 met op de klok 240000 km. Gekocht in november jl met een km-stand van 215000 km.

Na 8 maanden was het interieur wel weer eens aan een opfrisbeurtje toe. En de afleverpoetsert van de dealert heeft bij de afleverbeurt flink uitgehaald met de rotary. De lak bevatte zoveel hologrammen dat het holodek van de Enterprise D er jaloers op zou zijn geweest. En er zaten her en der wat kleine krasjes.
Dit begon me steeds meer te irriteren en daarom werd het tijd om de V70 maar weer eens een beetje netjes te maken.

De volgende stappen heb ik uitgevoerd:

Foamen met Gyeon foam
Wassen met Monello Lavare
Vliegroest verwijderen met Monello Non Ferro
Hars en teerresten verwijderen met Valet Pro Glue and Tar remover
KIeien met PoorbBoys klei en Claylube
Polijsten in 8 stappen (Menzerna Super Heavy Cut 300 op Flexipad twisted woolpad, 2x Monello veloce op Monello Senza Arancina orangepeel pads, Monello Veloce op gele Monello cuttingpad en oranje heavy polishingpad, Monello Mezzo op groene Monello polishingpad , Monello finale op witte witte Monello light polishingpad en Lake country zwarte CCS finishingpad. Gebruikte machines Flex rotary en DAP 900 excentrische machine)
Lak ontvetten met Gyeon Prep
Lak beschermd met Gyeon MOHS keramische coating
Trims opgehaald en beschermd met Gyeon Trim
Banden in de Gyeon Tire gezet
Velgen beschermd met PoorBoys Wheelsealant (bij wisseling naar winterbanden gaan de zomerbanden in de Gyeon RIM)
Leren interieur gereinigd met Colourlock lederreiniger sterk en gevoed met Colourlock Protector
Kunststof interieur delen gevoed met PoorBoys Natural Look
Nummerplaten vervangen door luxe exemplaren

En in de foto's het resultaat.
links voor.jpg


linksmidden.jpg

links achter.jpg
rechts achter.jpg
rechts midden.jpg
rechts voor.jpg
foam.jpg
weerspiegeling.jpg
interieur.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wow. Jou verslagen en foto's heb ik best gemist! Ik keek er altijd graag naar. En het zag er altijd super uit! Van wat simpel poetsen tot spuitwerk. Altijd top!
Deze las ook weer heerlijk weg.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Wat @RoyR zei! Ik ben wel benieuwd of je de orange peel nog hebt kunnen verminderen met de denimpads.
De lak had op zich geen overmatige orangepeel, maar wel de af-fabriek orangepeel. De senza arancina pad had ik vorig jaar eigenlijk besteld voor mijn vorige V70, die na twee schades (niet mijn schuld) flinke orangepeel had. Maar voor dat ik daar aan ben begonnen heb ik een andere V70 gekocht (deze dus)

Had de pads toch liggen dus onder het motto "omdat het kan", deze stappen ook maar uit gevoerd. Volvo lakken zijn in het algemeen vrij hard, maar deze viel echt in de categorie Bokkebikkelhard. Ik had eerst een testspot gemaakt met Monello geel en Monello Veloce op de Flex PE 14-2 150 en dat had nagenoeg geen resultaat. Daarom direct maar gegrepen naar de Menzerna Super heavy Cut 300 op de twisted woolpad. En dat gaf wel resultaat.

De behandeling met de senza arancina op deze knetterharde lak had zeker wel resultaat. Wel minder dan 1 plek met kras die ik heb gewetsand met gritt 2000, maar zeker wel resultaat. Vond wel dat de pads relatief snel sleten en had er dus wel aardig wat van nodig. Maar ja, ze lagen er toch. Orange peel is niet helemaal weg, maar waar wel een stuk minder geworden.