Al een tijdje niet meer gedetaild wegens te drukke werkzaamheden, maar afgelopen dagen mijn V70 maar even weer een beetje netjes gemaakt.
Het betreft een V70 D4 (VEA) Summum uit 2014 met op de klok 240000 km. Gekocht in november jl met een km-stand van 215000 km.
Na 8 maanden was het interieur wel weer eens aan een opfrisbeurtje toe. En de afleverpoetsert van de dealert heeft bij de afleverbeurt flink uitgehaald met de rotary. De lak bevatte zoveel hologrammen dat het holodek van de Enterprise D er jaloers op zou zijn geweest. En er zaten her en der wat kleine krasjes.
Dit begon me steeds meer te irriteren en daarom werd het tijd om de V70 maar weer eens een beetje netjes te maken.
De volgende stappen heb ik uitgevoerd:
Foamen met Gyeon foam
Wassen met Monello Lavare
Vliegroest verwijderen met Monello Non Ferro
Hars en teerresten verwijderen met Valet Pro Glue and Tar remover
KIeien met PoorbBoys klei en Claylube
Polijsten in 8 stappen (Menzerna Super Heavy Cut 300 op Flexipad twisted woolpad, 2x Monello veloce op Monello Senza Arancina orangepeel pads, Monello Veloce op gele Monello cuttingpad en oranje heavy polishingpad, Monello Mezzo op groene Monello polishingpad , Monello finale op witte witte Monello light polishingpad en Lake country zwarte CCS finishingpad. Gebruikte machines Flex rotary en DAP 900 excentrische machine)
Lak ontvetten met Gyeon Prep
Lak beschermd met Gyeon MOHS keramische coating
Trims opgehaald en beschermd met Gyeon Trim
Banden in de Gyeon Tire gezet
Velgen beschermd met PoorBoys Wheelsealant (bij wisseling naar winterbanden gaan de zomerbanden in de Gyeon RIM)
Leren interieur gereinigd met Colourlock lederreiniger sterk en gevoed met Colourlock Protector
Kunststof interieur delen gevoed met PoorBoys Natural Look
Nummerplaten vervangen door luxe exemplaren
En in de foto's het resultaat.

Het betreft een V70 D4 (VEA) Summum uit 2014 met op de klok 240000 km. Gekocht in november jl met een km-stand van 215000 km.
Na 8 maanden was het interieur wel weer eens aan een opfrisbeurtje toe. En de afleverpoetsert van de dealert heeft bij de afleverbeurt flink uitgehaald met de rotary. De lak bevatte zoveel hologrammen dat het holodek van de Enterprise D er jaloers op zou zijn geweest. En er zaten her en der wat kleine krasjes.
Dit begon me steeds meer te irriteren en daarom werd het tijd om de V70 maar weer eens een beetje netjes te maken.
De volgende stappen heb ik uitgevoerd:
Foamen met Gyeon foam
Wassen met Monello Lavare
Vliegroest verwijderen met Monello Non Ferro
Hars en teerresten verwijderen met Valet Pro Glue and Tar remover
KIeien met PoorbBoys klei en Claylube
Polijsten in 8 stappen (Menzerna Super Heavy Cut 300 op Flexipad twisted woolpad, 2x Monello veloce op Monello Senza Arancina orangepeel pads, Monello Veloce op gele Monello cuttingpad en oranje heavy polishingpad, Monello Mezzo op groene Monello polishingpad , Monello finale op witte witte Monello light polishingpad en Lake country zwarte CCS finishingpad. Gebruikte machines Flex rotary en DAP 900 excentrische machine)
Lak ontvetten met Gyeon Prep
Lak beschermd met Gyeon MOHS keramische coating
Trims opgehaald en beschermd met Gyeon Trim
Banden in de Gyeon Tire gezet
Velgen beschermd met PoorBoys Wheelsealant (bij wisseling naar winterbanden gaan de zomerbanden in de Gyeon RIM)
Leren interieur gereinigd met Colourlock lederreiniger sterk en gevoed met Colourlock Protector
Kunststof interieur delen gevoed met PoorBoys Natural Look
Nummerplaten vervangen door luxe exemplaren
En in de foto's het resultaat.
Laatst bewerkt: