• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan en product advies

vieum

Detailing trainee
3 mei 2015
10
47
Hallo allemaal,

Ik heb een parelmoer zwarte auto en wil deze handmatig aanpakken.
Ik ben net begonnen met het verzamelen van een beginners set en heb de volgende producten gekocht om de auto te wassen
[TABLE="cellpadding: 0, cellspacing: 0, height: 16"]

Monello - Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm
Monello - Wash Mitt
Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml
Monello - Dolce Verde Klei Set (klei + perfetto detailspray)
Monello - Non-Ferro - 500ml



Nu wil ik een stapje verder en wil de auto polijsten, voeden en waxen.
Ik dacht aan de volgende producten:
[h=1]Poorboys World - Professional Polish Sample[/h] [h=1]Poorboys World - Black Hole Sample[/h] [h=1]Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845[/h]
Ik wil graag advies of ik op de goede weg ben qua producten (keuze) etc.
Verder wil ik graag weten welke producten (doeken en pads) ik nodig heb om de bovenstaande producten aan te brengen.

Groetjes,
Ferry
 
Producten zijn prima als je handmatig aan de gang wil. Neem aan dat je niet echt voor (grof) lakherstel wil gaan, dit is handmatig een helse klus.
Ik zou als ik jou was dan nog de Monello Peluche Verde Trio, Monello handpad wit ( voor de polish) ,zwart (voor de black hole) en een Disco Rosso voor de collinite
 
Ik zag dat de Poorboys World - Black Hole ook lichte swirls opvult, is het dan ook nodig om Poorboys World - Professional Polish te gebruiken of kan ik deze gewoon overslaan?
Dan heb ik mijn stappen als volgt:

Wassen + afspoelen
kleien
afspoelen + drogen
Poorboys World - Black Hole
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845
 
Vieum,
Die prof polish is in dit geval juist belangrijk, deze cleaner maakt je lak schoon en verwijderd dacht ik zelfs licht oxidatie waardoor je weer glans in de lak gaat krijgen. Blackhole is optioneel en de 845 zorgt voor de bescherming van je lak.