De lente staat weer voor de deur (hoop ik...) dus krijgt de auto weer een detailbeurt!
We moeten nog even op het goede weer en wat tijd wachten, maar de productjes kunnen beter op voorhand besteld worden hé
Ik had mijn collectie graag wat uitgebreid, maar vooraleer ik de producten aankoop, wou ik het stappenplan hier nog even voorleggen.
Wassen
Foamen met Gloria FM10 en SSF
Afspoelen
Sonax shampoo, enkele washmitts en 2EM (aangezien de waxlaag er toch af moet, gebruik ik mijn oude shampoo)
Afspoelen
Iron.X en Tar.X
Afspoelen
Eventueel nog even snel wassen en afspoelen
Kleien
Monello klei en Perfetto of PB S&W
Snel wassen en afspoelen
Drogen
Cleanen
PB Prof Polish
Glaze
PB White Diamond
Sealant
PB EX-P
Uitlaat
Mothers Mag & Alu Polish
Ik hoop dat hierdoor de auto mooi proper wordt. Ik heb heel veel swirls, maar ze zijn echt heel licht. Je moet al goed kijken met de juiste lichtbron om ze te zien (maar als je ze ziet, zie je wel een hele hoop). Ik hoop dat de White Diamond deze netjes kan verbergen. Indien niet, op termijn komt er toch een DAP dus dat verhelpen we dan wel! De uitlaat is echt vuil, dus die mag wel eens terug als metaal gaan uitzien.
Verder ga ik dan ook eens de Clearvue Rain Kleer aanbrengen op de zij- en achterruit.
De producten die ik hiervoor nog zou aanschaffen:
Iemand opmerkingen?
We moeten nog even op het goede weer en wat tijd wachten, maar de productjes kunnen beter op voorhand besteld worden hé
Ik had mijn collectie graag wat uitgebreid, maar vooraleer ik de producten aankoop, wou ik het stappenplan hier nog even voorleggen.
Wassen
Foamen met Gloria FM10 en SSF
Afspoelen
Sonax shampoo, enkele washmitts en 2EM (aangezien de waxlaag er toch af moet, gebruik ik mijn oude shampoo)
Afspoelen
Iron.X en Tar.X
Afspoelen
Eventueel nog even snel wassen en afspoelen
Kleien
Monello klei en Perfetto of PB S&W
Snel wassen en afspoelen
Drogen
Cleanen
PB Prof Polish
Glaze
PB White Diamond
Sealant
PB EX-P
Uitlaat
Mothers Mag & Alu Polish
Ik hoop dat hierdoor de auto mooi proper wordt. Ik heb heel veel swirls, maar ze zijn echt heel licht. Je moet al goed kijken met de juiste lichtbron om ze te zien (maar als je ze ziet, zie je wel een hele hoop). Ik hoop dat de White Diamond deze netjes kan verbergen. Indien niet, op termijn komt er toch een DAP dus dat verhelpen we dan wel! De uitlaat is echt vuil, dus die mag wel eens terug als metaal gaan uitzien.
Verder ga ik dan ook eens de Clearvue Rain Kleer aanbrengen op de zij- en achterruit.
De producten die ik hiervoor nog zou aanschaffen:
- Mothers Mag & Alu Polish
- PB Prof Polish
- PB White Diamond
- PB Spray & Wipe
- PB SSS (ipv de SS & Wax)
- PB Bug Squash (met de zomer in de aantocht en al die vliegjes...)
- Iron.X 1000ml (de huidige is bijna op en de zomervelgen moeten nog gedaan worden van de 2 auto's)
- Monello Microfiber bundel - Trio
- AF Crystal Glass Cleaner (heb nog geen goede glasreiniger voor binnen)
- Melaminesponsje (voor het interieur)
- Monelle Disco Duo applicator pads
Iemand opmerkingen?