Dag Allen,
Ik ben van plan om op een Kia Picanto met de kleur Z1 galaxy black de steenslag bij te werken. Het nare, wat ik vaker dus leest bij Kia, is dat de puntjes al zijn gaan roesten. Ik heb veel opgezocht op het internet en op dit forum, maar kan niet één duidelijk stappenplan vinden.
Deze video vind ik een goed beeld geven:
Echter is het een metallic lak, dus ik kan geen blanke lak ermee mengen.
Het volgende stappenplan heb ik bedacht.
1. Auto goed wassen.
2. Steenslagplekken ontvetten met Gyeon Prep.
3. Met een perforator grid 2000 schuurpapier op het uiteinde van een potlood plakken en putjes opschuren. Hierbij zo min mogelijk omliggende lak raken.
4. Dunne laag wax over de plekjes aanbrengen, daarna met een touch-up stick met alcohol het putje schoonmaken. Hierbij blijft er dus geen lak plakken aan de omliggende lak.
5. Flesje lak warm maken zodat het dunnen wordt en beter vloeit.
6. Ik heb een lakpen met een naald én heb zon loew cornell lakpen. Ik wil kijken wat beter werkt. Maar in ieder geval heel dun lak aanbrengen.
7. Goed laten drogen en een tweede laag toevoegen. Zorgen dat er nog ruimte over is voor een blanke lak.
8. Weer goed laten drogen en dan blanke lak op dezelfde manier als de kleurlak aanbrengen.
9. Afhankelijk van hoe het uit pakt nog een laag blanke lak erop doen en een klein bultje achterlaten. Blanke lak moet trouwens nog langer drogen.
10. Bultje vlak schuren met grid 2000 en opbouwen naar 3000. Hierbij zo veel mogelijk alleen het bultje proberen te raken.
11. polijststappen met DAP van compound naar finish.
Het gaat hierbij vooral om geduld. De blanke lak ga ik niet op dezelfde dag aanbrengen als de kleur lak.
Ik verwacht niet dat het onzichtbaar wordt, het zal zichtbaar zijn maar het zal altijd beter zijn dan dat het nu is.
Mis ik stappen? Tips?
Ik ben van plan om op een Kia Picanto met de kleur Z1 galaxy black de steenslag bij te werken. Het nare, wat ik vaker dus leest bij Kia, is dat de puntjes al zijn gaan roesten. Ik heb veel opgezocht op het internet en op dit forum, maar kan niet één duidelijk stappenplan vinden.
Deze video vind ik een goed beeld geven:
Echter is het een metallic lak, dus ik kan geen blanke lak ermee mengen.
Het volgende stappenplan heb ik bedacht.
1. Auto goed wassen.
2. Steenslagplekken ontvetten met Gyeon Prep.
3. Met een perforator grid 2000 schuurpapier op het uiteinde van een potlood plakken en putjes opschuren. Hierbij zo min mogelijk omliggende lak raken.
4. Dunne laag wax over de plekjes aanbrengen, daarna met een touch-up stick met alcohol het putje schoonmaken. Hierbij blijft er dus geen lak plakken aan de omliggende lak.
5. Flesje lak warm maken zodat het dunnen wordt en beter vloeit.
6. Ik heb een lakpen met een naald én heb zon loew cornell lakpen. Ik wil kijken wat beter werkt. Maar in ieder geval heel dun lak aanbrengen.
7. Goed laten drogen en een tweede laag toevoegen. Zorgen dat er nog ruimte over is voor een blanke lak.
8. Weer goed laten drogen en dan blanke lak op dezelfde manier als de kleurlak aanbrengen.
9. Afhankelijk van hoe het uit pakt nog een laag blanke lak erop doen en een klein bultje achterlaten. Blanke lak moet trouwens nog langer drogen.
10. Bultje vlak schuren met grid 2000 en opbouwen naar 3000. Hierbij zo veel mogelijk alleen het bultje proberen te raken.
11. polijststappen met DAP van compound naar finish.
Het gaat hierbij vooral om geduld. De blanke lak ga ik niet op dezelfde dag aanbrengen als de kleur lak.
Ik verwacht niet dat het onzichtbaar wordt, het zal zichtbaar zijn maar het zal altijd beter zijn dan dat het nu is.
Mis ik stappen? Tips?