• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan voor Gyeon coatings (Cancoat, Prime & Mohs)

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.495
198
44
Mijn zondag middag ook weer goed besteed en een overzichtelijk stappenplan gemaakt voor een goede voorbereiding van een van de Gyeon coatings.
Zie dit overzicht als een richtlijn en globaal overzicht, niet als de enige juiste volgorde/stappenplan.




conv_1258.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat een keurig en duidelijk overzicht! goede zondagmiddag besteding geweest Dibbuz!
Hier kunnen we zeker wat mee! TOP!!
 
  • Leuk
Reactions: Dibbuz
Dibbuz, geweldig!

deze stappen had ik al iets wat in mijn hoofd zitten, maar toch heel handig.

heb al een jaar een onaangebroken MOHS en 3 onaangebroken cancoats liggen, helaas nooit aan toe gekomen omdat ik eerst de orange peel stap wilde uitvoeren.
eenmaal de orange peel stap gedaan rijdt er iemand tegen mijn auto aan, na de reparatie 2 maanden later nog eens orange peel stap gedaan toen kwamen de krassen achter de blanke lak te voorschijn.
kon hij dus weer overgespoten worden, weer 2 maanden later waait de deur van de andere kant open scharnier krom en weer lak schade, hier was de orange peel net weg.

heb morgen weer een afspraak voor mijn auto in te leveren voor de andere kant weer over te spuiten, het zit mij niet mee helaas!
dit jaar dus bijna de hele auto opnieuw de orange peel stap overdoen

kreeg wel een compliment van het schadebedrijf dat zij zelden auto's in deze goede staat binnen kregen,
toen ik krassen achter de blanke lak had zitten en dit liet zien heeft ook nog een consulent van 3M nog met een paar mensen om de auto gelopen hoe mooi dit gedaan was, met Menzerna [MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD] toen ik naar mijn achterste keek zag ik de veren eruit steken;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Reactions: jesso88
Duidelijk overzicht.

Nog wel een vraag mbt timing. Hoeveel tijd is het beste tussen de stappen? Met name voor de meest uitgebreide behandeling, ik neem aan 1 uur tussen de 2 lagen Mohs maar wanneer dan de Cancoat, ook weer een uurtje later of pas later? Ik lees dat Cure bv bij voorkeur pas na 24 uur drogen opgebracht moet worden maar hoe zit dat met Cancoat als tussenstap?
 
  • Leuk
Reactions: Vadebo
Zou de cancoat ook geschikt zijn om een douchecabine (glas en tegels) mee te behandelen ? (Wetcoat heb ik al geprobeerd op de ruit maar was vrij vlot eraf)
 
Kan iemand een indicatie geven hoe vaak ik moet wisselen van applicator doekjes?
Er zijn er slechts 4 meegeleverd. Als ik 3 lagen wil doen kan ik dus eigenlijk maar 1 doekje gebruiken per laag voor de gehele auto.
 
Een paar erbij is wel handig hoor. Je pikt toch wat stof of en dan wil je graag wisselen. Ik vind 3 per laag erg fijn.
 
Hoe is het verbruik van cancoat bij een auto van de grote zoals een golf 5/6?
De mf pad waarmee je de cancoat aanbrengt en de mf doeken waar je mee afneemt, zijn deze na de wasbeurt weer bruikbaar of kunnen deze als verloren beschouwd worden?
 
Ik heb altijd als ik met de de auto bezig ben een emmertje water staan... als ik met een doekje of pad klaar ben gooi ik die daar meteen in... Daarna in de was machine... dan kan je ze nog goed gebruiken.. ik gebruik ze alleen niet meer op mn lak... Elke keer als ik met een coating werk zorg ik wel dat ik nieuwe doeken heb..
 
  • Leuk
Reactions: Svenn21
Heb je voor het aanbrengen van Mohs per se een garage nodig? Ik heb wel een carport, maar ik vraag me af of dat voldoende is.

Daarnaast, in het instructiefilmpje van CanCoat dat op de webshop staat zie je dat Dennis een Piccolo Nero gebruikt om deze aan te brengen. Hoe veel van deze doekjes heb je nodig voor een middenklasser? En hoe vaak moet je een schone kant van de doek nemen? Met andere woorden: hoe snel wordt het doekje hard?