• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan voor Gyeon coatings (Cancoat, Prime & Mohs)

Ik heb ze voorlopig mee op het wenslijstje gezet :).

Als het in 2 dagen word uitgevoerd, stoppen na het ontvetten met afwasmiddel of tab.
De dag nadien een gewone was, prep, cancoat en een uurtje later cure.

dat gaat een avontuur worden.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reacties: Blondegod
Mijn (voorlopig) stappenplan een klein beetje aangepast. Ik heb nog een 2 tal weken om te finetunen.

Buitenkant nieuwe wagen behandelen.

Daar de fles cancoat veel te veel is om binnen een aanvaardbare periode op te gebruiken is het de bedoeling is om alles behalve de voor- en achterruit in de cancoat te zetten. Dus ook de zijruiten, panoramisch dak en velgen. De voor- en achterruit gaan met glaco compound en glaco ultra behandeld worden.

DAG 1 :

Velgen met monello non ferro en wagen wassen (foamen en gyeon bath), dus gebruik van HD reiniger en 3 emmer methode.

Wagen afspoelen met hogedrukreiniger, gevolgd door volle straal.

Wagen besproeien met monello non ferro. Moeten het panoramisch dak en de ruiten ook mee ingesproeid worden?

Wagen grondig afspoelen met HD en drogen.

Wagen, velgen en ruiten clayen met mothers clay kit. Indien de fles detailerspray te weinig blijkt, poorboys spray and wipe verder gebruiken als "glijmiddel"?

Opnieuw afspoelen met HD en drogen. Is afspoelen voldoende of is shampoo en mitt terug nodig?

Lak reinigen met poorboy’s world professional polish met handpad.

Wagen wassen met warm water en gyeon degrease tabs.

Dan enkel drogen?

DAG 2 :

Nieuwe wasbeurt met shampoo en mitt, spoelen en drogen.

Wagen, velgen en ruiten met prep behandelen

Cancoat aanbrengen en na 1 uurtje laagje cure aanbrengen.

Kan ik best een "project topic" starten voor een eventueel verslag van de uitvoering en toekomstige werkjes?

Laatst bewerkt:
Ik zou lekker een project of show off aanmaken en daar het behandelen van je auto bespreken zodat je àlles overzichtelijk bij elkaar hebt. Dat is qua terugzoeken voor jezelf ook makkelijker.

Mijn reacties op je vragen:
Ramen in de CanCoat : ik zou het niet doen.
Ik denk dat het (op langere termijn) meer ellende dan profijt kan opleveren als de coating slijt.

Zelf was ik wel altijd na een “iron” of clay behandeling, aan de andere kant ga je 2 stappen erna ook weer wassen dus zo spannend is het ook niet.
Spray & Wipe is als clay lube prima te gebruiken.

Zorg wel dat je auto voordat je de CanCoat gaat aanbrengen 100% droog is en er geen water meer uit spiegels, grilles, sponningen, roostertjes of rubbers kan lopen.
De coatings harden uit op basis van luchtvochtigheid, als er op een plek meer vocht bijkomt dan ga je dat later absoluut zien (vaak als doffe plek).
Om die reden gebruik ik ook nitril handschoenen als ik coatings aanbreng.

De cure zou ik zelf 1:1 verdunnen met (gedemineraliseerd) water. Dit zorgt ervoor dat de cure minder snel vlekt.
Cure niet rechtstreeks op de lak sprayen maar op een doek of padje en met een andere doek snel afnemen. Ga niet een hele motorkap insmeren en dan afnemen, want dan is het al ingedroogd.

Zorg ook dat je meer dan genoeg doeken hebt om de CanCoat afbreken nemen. Zelf vindt ik een suède doek erbij erg fijn werken.
Gebruik per paneel in ieder geval 1 nieuwe doek om af te nemen en zorg voor voldoende (diffuus) licht. Laat desnoods iemand met je meekijken of je alles hebt afgenomen.

• Leuk
Reacties: Nico F.