• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan voor nieuwe Witte lak

mustang302

Detailing rookie
20 jun 2010
1
0
Hoi Allemaal

Ik heb net mijn auto, een witte ford mustang uit 1970 laten spuiten en wil nu een beetje gaan beginnen met detailen! Ik gebruikte eerst altijd spullen van autoglym zoals de SRP en de EGP, maar wil op mijn nieuwe lak helemaal opnieuw beginnen met een verzameling produkten. Heb het forum al meerdere keren doorgekeken maar heb nog niet veel info gevonden over het behandelen of een stappenplan voor een nieuwe fel witte lak (niet metallic)!
Kunnen jullie me daarmee misschien helpen?

Om een beetje een idee te geven zit ik vooral te twijfelen tussen de glaze die ik wil gebruiken, namenlijk de dodo lime prime lite of de Poorboys white diamond, en of dit wel nodig is op een nieuwe lak

en tussen de wax die ik wil gebruiken en dat is tussen dodo juice light fantastic, Poorboys Natty's paste wax of eentje van Collonite.

Ik heb mijn auto wel altijd buiten staan maar wel met een doek eroverheen en van 1 nov tot 1 april staat hij lekker binnen!

Foto's volgen wel na mijn eerste poetsbeurt.
Groetjes Jan
 
Jan, de spullen die je vermeldt, vind ik eigenlijk allemaal wel goed klinken.
Het ligt er ook een beetje aan wat voor gevoel je bij bepaalde spullen hebt.
Voor mijn gevoel zijn de Dodo spullen leuk voor zo´n hobby/auto als dit.