• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

start projekt verlichting / eerste fase

bluesbrother

Detailing trainee
30 apr 2012
34
40
58
Het is dus mogelijk om voor relatief weinig geld de verlichting van je detailing ruimte aanmerkelijk te verbeteren :

Even de afzonderlijke foto's aanklikken om de bijbehorende tekst te lezen.

Enjoy ( de tweede fase volgt later :-" .)


https://www.facebook.com/media/set/?set=a.827521423931166.1073741846.616859101664067&type=1&l=dded5f105c
 
Mooi verhaal en goed bezig. Ik vind zelf tl verlichting ook fijner werken dan zo'n bouwlamp tijdens mijn werk als schilder.
 
addy;352655 zei:
Mooi verhaal en goed bezig. Ik vind zelf tl verlichting ook fijner werken dan zo'n bouwlamp tijdens mijn werk als schilder.

Dank je.

Gebundeld licht geeft de krasjes en swirls beter weer natuurlijk.( Bij schilderen is schaduw
werking super irritant en dat heb je juist gauw als je alleen een bouwlamp gebruikt.)
Paul Dalton heeft buiten TL verlichting ook heel zijn plafond volgehangen met metal-halide
lampen , maar in zijn laatste post zie je dat hij tijdens het polijsten van de zijkant van een
ferrari gewoon een SMD-Ledlamp op de grond geplaats heeft om bij te schijnen.
Tijdens het polijsten gebruiken wij dus ook een Led lamp !! ( zowel vloermodel als een op een rijdende
standaard.)
Bij de laatste inspectie gebruik ik ook wel eens een brinkmann inspectie lamp ( net zoiets als een 3M sungun.)

Wat trouwens ook een enorme verbetering oplevert is als je het plafond en de muren wit maakt en de vloer een
lichte kleur geeft.Bij ons was het plafond en de vloer diep donker grijs en toen we dit aangepakt hadden was er ook al
een enorme verbetering.
 
Waarom gebruikt niemand xenon verlichting. Gisteren een test gedaan met spiegelkapje voor xenonkoplamp, en resultaat was goed.
 
Ik denk een beetje te kostbaar , voor de auto zijn ze al extreem duur.
De SMD led lamp is momenteel een erg goede vervanger van de halogeen
bouwlamp ( gaat 20000 uur mee en geen warmte ontwikkeling)
 
Kostprijs is mss wel veel. Alhoewel je aftermarket inbouwsetjes hebt redelijk goedkoop, of uit schadewagen. Is ga het alleszins eens proberen. Het resultaat zal ik hier dan ook zeker tonen.
 
Prijzen van led lampen beginnen naar beneden te gaan. Lampen van 10W kan je al vinden voor 20€ of minder. En deze geven op een kleine afstand al genoeg elicht. Perfect om swirls mee te zoeken.