• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Starten: een goed beginnerssetje?

Da's een mooi lijstje zo.
Hopelijk kun je de spullen de komende tijd ook gaan gebruiken. Met dat weer dat we nu hebben...

Als je de Diamond White gebruikt hebt, kun je dan laten weten wat je er van vindt op je lak? Ben eigenlijk wel benieuwd. Ik heb nu de Rainforest Rub (zachte wax; lijkt me OK op de lichte groenige grijstint)
 
Dibbuz zei:
Badstof applicator voor???

Zie post #12.
Voor de Tire Care dus. Maar eh, daar hadden we nu al iets anders voor =-o
Mag er dus af lijkt mij.


Die Dodo wax is overigens wel behoorlijk prijzig vind ik:| . Is deze echt zoveel beter als mijn 1e keuze??
 
toch de dodo wax besteld?

deze is wel een klasse hoger als bijvoorbeeld natty's en gewoon super geprijsd..

een harde dodo wax houst langer.. en mijn ervaring met hardere waxen, is dat je ze dunner, en dus economischer aan kan brengen (waardoor de prijs / hoeveelheid ongeveer gelijk blijft aan de natty's)
 
xj8 zei:
Tip barney,je hardwax in de koelkast bewaren kan je hem flinterdun opzetten.

Vanwaar haal je dat? Ik zie het verband echt niet.
Ik zet mijn waxen nooit in de koelkast en ik durf zeggen dat ik erg goed ben in het dun aanbrengen van een wax.
 
xj8 zei:
Tip barney,je hardwax in de koelkast bewaren kan je hem flinterdun opzetten.
even een vraagje hier over..

wat is het nut hiervan??
ze mogen niet bevriezen heb ik gelezen, is koud dan wel goed?? en waarom zou dit zo zijn??

ik heb mijn potje dodo rubbish in de koelkast gehad, met nutella deksel (gewone was stuk gevallen)
maar ik vraag me af, waarom het moet??
 
Het wordt wel meer gedaan om een wax in de koelkast te bewaren, maar dacht dat dit enkel was zodat de wax langer goed blijft?
 
ooo, ok.
ik dacht dat dat "voor de show / pats" werd gedaan:-"
kunnen / moeten al mijn waxen in de koelkast?? of enkel de harde??
 
Het nut van het in de koelkast bewaren van een wax is bedoeld met name in warme temperaturen (zomer, lente, volle zon) om ervoor te zorgen dat bepaalde ingredienten (solvents) niet te snel verdampen.

Op elk etiket staat ook: koel en donker bewaren. Met koel wordt dus niet 'koud' zoals in een koelkast bedoeld, maar gewoon op kamertemperatuur. Graadje 15 tot 18 is voldoende én met gesloten deksel.
 
In de koelkast (frigo ;) ) vriest het ook niet. Dus ook in de winter staan ze daar veilig.

Waxen zouden, net als dure dames make-up, langer bewaard kunnen worden in de frigo, omwille van wat Patrick reeds vermelde.