• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

starten met interieur detailing

mister88

Detailing addict
21 jun 2010
11
60
Hallo,

Ik ben al een aantal jaar bezig met het detailen van auto's en heb me tot op heden niet echt bezig gehouden met het detailen van het interieur.

Nu heb ik deze week een andere auto gekocht Opel Vectra Station uit 2006 en deze heeft ruim 200000 Km op de teller.
Het interieur is opzich netjes gebruikt maar er her en der zitten er wat vlekjes in de bekleding en is er in de auto gerookt.

Mijn doel is om de auto zowel van binnen als buiten een full detail te geven en graag zou ik van jullie horen hoe ik de interieur detail moet aanpakken.

graag producten en stappenplan.

Alvast bedankt
 
Ik zou eerst even goed stofzuigen. Vervolgens zou ik alle kunststof en rubber delen afnemen met een apc 1:20. Bekleding zou ik toch doen met een extractor als je het echt goed wilt doen, zo ook de matjes en vloer mee pakken met de extractor. Je kan er eventueel een ozon generator in zetten voor de rookgeur. Vervolgens de kunststof delen en rubbers in een dressing zetten, bekleding beschermen met een fabric guard, ramen afnemen met een glass cleaner.

Ik zou echt een extractor gebruiken als je het echt goed wilt doen, huren of wellicht lenen bij een forumlid in de buurt.

Producten die ik aanraad. Poorboys apc, poorboys natural look, meguiars glass cleaner. Dit is per persoon verschillend, maar voor mij zijn het goede producten.