• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Starterskit applicator

Droover

Detailing rookie
15 jun 2013
9
0
Hallo,

in een ander topic had ik al verteld dat ik een set aan het samenstellen ben om mee te beginnen. Ik ben hier zo'n drie weken geleden mee begonnen,
maar nu ik op het punt van bestellen sta, zie ik dat de applicator pads die ik wilde bestellen niet meer leverbaar zijn. De volgende set heb ik tot nu toe samengesteld:

  • Poorboys World - Sample Kit #6 :: Shampoo, polish, glaze, sealant :: Link
    Monello - Senza Acqua Drying Towel :: Droogdoek :: Link
    Monello - Wash Mitt :: Washmitt :: Link
    Monello - Peluche Verde Trio :: Set van 3 MF doeken :: Link
    Monello - Sponge :: MF spons :: Link
    Poorboys World - Trim Restorer :: Trim restorer :: Link (waarschijnlijk schaf ik deze later pas aan)
In deze lijst had ik ook nog 3x de Monello Red UltraSoft Finishing pad.
Deze leken me wel fijn dankzij het formaat en het gebruik van schuim(puur op gevoel, geen ervaring). Nu deze dus uitverkocht zijn, ben ik aan het kijken welke deze kunnen vervangen.
Zelf had ik het volgende gevonden op basis van mijn gevoel:

  • Monello - Edgeless Soft Foam Hand Applicator :: Link :: Klein formaat?
    Meguiars - Gold Class Even Coat Applicator Pads :: Link :: Gaan niet lang mee?
    Meguiars - Gold Class High Tech Applicator Pad :: Link :: Hoge prijs
    Dodo Juice - Blue Roo Polishing Pouch :: Link :: Duur, weinig gebruikerservaringen
Kunnen jullie me op basis van jullie kennis en ervaring een vervanger naar voren brengen en klopt mijn gevoel dat grotere en van foam gemaakte pads fijner werken dan microvezel pads?
Ik ben dus op zoek naar applicators voor de PB professional polish, PB Black Hole en de PB EX-P.
 
Van de Senza krijg je geen spijt! :D

De Edgeless vind ik wel fijn, kost geen drol en prima kwaliteit. Heb er een aantal van liggen als reserve. In vergelijking met de Rode wel klein (ca 50%) maar zelf geen "last" van.
PBW PP doe ik met de Oranje handpad van Monello. Wit is wat zachter. Zwart heeft ook geen cutting factor (net als rood) maar is ook uitverkocht.

PBW BlackHole heb ik nog nooit met de hand gedaan, alleen machinaal op zwart. Kan je dus niet vertellen wat fijn werkt.

EX-P heb ik eens met de Disco Duo gedaan werkte prima, maar voorkeur hier gaat tegenwoordig toch uit naar machinaal.

Disco Duo is overigens ook fijn voor een wax of voor het interieur, zitten er 2 in een verpakking en zijn nu met 25% korting: https://www.Carclean.com/product/Monello/Disco_Duo_applicator_pads_102387

Als je nog gaat waxen is de finger mitt van DJ ook erg fijn en ondanks de misschien iets hogere prijs zeker het overwegen waard!
 
Ik vind die Meg's MF pads echt heerlijk, veel fijner dan die van Monello of PB. Ze zijn lekker dik waardoor ze goed vast te houden zijn en ze nemen weinig product op. Na gebruik in de wasmachine en klaar.
Ook zijn ze lekker groot waardoor je vrij snel een groot deel van je auto kan waxen/sealen of wat je ook aan het doen bent :)
 
De Disco Duo van Monello zijn fijne padjes, maar voor het aanbrengen van wax vind ik de foampads fijner. Mfpads zijn lekkerder voor dressings e.d. Je kunt ook de gele/zwarte pad nemen van Monello, heb je ook een zwarte kant om iets mee aan te brengen.
 
De zwart/gele monello pads had ik inderdaad ook gezien, de gele kant leek mij echter niet bruikbaar. De PB's professional polish is volgens velen namelijk een cleaner en geen polish en zal ik dan ook moeten aanbrengen met een pad zonder cuttingfactor (denk ik), net zo als de glaze en de sealant.
In de gebruikservaringen zie ik nu echter staan dat iemand de gele kant heeft gebruikt voor PB's Black Hole, welke dus in die poorboys set zit. Wat denken jullie hier van:

- PB's Professional Polish met de gele kant van die monello duo's
- PB's Black Hole met de gele kant van die monello duo's
- PB's EX-P met de zwarte kant van die monello duo's
daar bestel ik dan nog de disco duo pads en de edgless soft foam pads, beide van monello, bij.
 
PP kan je prima met de gele kant aanbrengen, maar beter is de witte pad.
Black hole breng je met de zwarte kant aan; altijd zonder cutting factor.
EXP inderdaad ook met een zwarte kant.
 
Bij PP is de cutting van de pad bepalend. Geel heeft best een stevige cutting factor (op wol na de sterkste).

En er zitten maar 2kanten op een pad, dus hou er rekening mee als je de 3 stappen na elkaar doet dat de producten niet worden gemengd. Een extra lijkt me niet onhandig, hoewel het met 1 ook zou moeten lukken en je desnoods de disco duo of edgesless kan gebruiken voor de ex-p.
 
Mijn plan was om 2 van die zwart/gele pads te kopen, zodat ik er genoeg heb.
Is er met een gele pad ook gelijk een kans op schade aan de lak vanwege de hoge CF? Ergens anders op het forum op het forum heb ik gevonden dat die persoon een witte pad voor de PP, een rode voor de BH(vanwege het contrast) en een zwarte voor de EX-P gebruikte, helaas zijn 2 van de 3 pads niet meer leverbaar.

---edit---

2x Duo
1x Wit

aangezien er redelijk wat swirls op mijn auto zitten, kan ik misschien beginnen met de PP op geel, dan PP op wit, dan BH op zwart en als laatst EX-P op zwart. En dan bestel ik eventueel die MF nog mee, voor die 2-3 euro hoef ik het niet te laten. Wat vinden jullie van dit plan
 
Zo, de bestelling is geplaats!


  • 1 100587 3M - 3434 afplaktape - 19mm breed
    2 100972 Monello - Monello Easy Detailing Duo Cutting and Finishing Pad
    1 101176 Monello - Easy Detailing Polishing Hand Pad - White
    1 101695 Poorboys World - Sample Kit #6 - '4-Step'
    1 102088 Monello - Peluche Verde Trio
    1 102091 Monello - Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm
    1 102092 Monello - Wash Mitt
    1 102093 Monello - Sponge
    1 102387 Monello - Disco Duo applicator pads

    Totaal: € 101,71

Iedereen bedankt voor de hulp!
 
Begin eerst op wit, mocht dat niet genoeg zijn kan je altijd nog geel erbij pakken. Maar eigenlijk is de stap tussen geel en zwart te groot, maar hoe dat handmatig werkt durf ik niet te zeggen.
 
Bedankt voor de tip, wilde dus eigenlijk met geel beginnen en dan nog een keer met wit, maar zal het inderdaad eerst een keer met wit proberen.
 
De truc is om een testspot te maken. Daarmee begin je met een lichte combinatie van pad + polijstmiddel, en mocht dat niet genoeg correctie opleveren dan maak je de combinatie steeds zwaarder.