• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

starterspakket?

markprinsen

Detailing rookie
23 nov 2008
355
0
Ik weet niet of e.e.a. hier hoort maar ik kon geen beter subforum bedenken!

Ik heb net wat doeken aangeschaft:

1 Meguiar's Water Magnet
2 Meguiar's Ultimate Wipe
3 Meguiar's Supreme Shine Microfiber

Ik heb een zilvergrijze Polo uit 2001 met lichtmetaal. NU is mijn vraag, welke producten raden jullie aan voor wassen, kleien, cleanen, polishen en detailen?

Een velgborstel, The Bone, medium grade clay en een stuk of wat applicator pads staat nog op het programma maar voor de rest zijn er zoveel merken dat ik een beetje door de bomen het bos niet zie. Het meguiars stappenprogramme Deep Crystal spreekt me wel aan maar voor de rest sta ik helemaal open voor voorstellen!
 
Hoi Mark,

Ik ben erg te spreken over de Poorboy's producten! Goede prijs kwaliteit verhouding!
Voor wassen de PB's shampoo:
Shampoo

Voor kleien is dit setje van Meguiars erg interessant!:
Quick Clay

En dan de PB's polish:
https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Professional_Polish_473ml_PB-PP16_100723

Dan de glaze; In jouw geval voor een lichte auto:
Whit Diamond

Dan de wax........ erg veel smaken, bijv de:
Natty's
de Collinite Insulator wax die binnekort komt is ook errug goed!!

En/Of de sealant bijv. de: EX-P
 
Peter A3 TDI zei:
Hoi Mark,


Dan de wax........ erg veel smaken, bijv de:

de Collinite Insulator wax die binnekort komt is ook errug goed!!

Heb zelf de 476S. Verwerkt erg makkelijk (als je dun opbrengt) en is zéér duurzaam.
meuh
 
Wassen:

Meguiar's Washmitt
Droogdoek heb je al
NXT of Gold Class Car wash


Clayen:

Ik zou niet de clay van Meg's pakken als ik jou was. Kijk eens naar de klei van bijvoorbeeld Carclean.com zelf. Precies dezelfde werking voor veeeeel minder geld!

Carclean.com milde clay
spray & gloss van PB's als lubrikant


Paintcleanen:

Als je handmatig te werk gaat zou ik kiezen voor:

SSR1 om in de PB sfeer te blijven of gewoon Meg's step 1 paint cleaner
Even coat pad voor het product
MF doek om het residu af te nemen


Polishen:

Bij Meg's heet het polish, bij alle andere merken glaze. Hiermee voed je de lak.

White diamond of step 2 polish van Meg's
Even coat pad voor het product
MF doek om het residu af te nemen


Waxen:

Met het oog op de winter zou ik voor een duurzame wax gaan. Mijn favoriete combinatie voor langdurige bescherming in de wintermaanden;

NXT Tech wax 2 vloeibaar of de professionele variant hiervan de M21
Vervolgens toppen met Meguiars M16
Applicator pads om het product aan te brengen
MF doek om het residu mee af te nemen.



Een sealant is in principe gewoon een synthetische wax op basis van polymeren. Deze is veel duurzamer dan een gewone pure wax!
 
Xizer, Thanx. Met bovengenoemde stappen ben ik dus in principe helemaal klaar?

Voor tussendoor kan ik dan nog een quick detailer gebruiken oid?
 
Helemaal klaar is je collectie nooit, maar het 5-stappenplan kun je met bovenstaande zeker goed doorlopen en afsluiten met een mooi resultaat! :) Quick detailer voor tussendoor doe ik persoonlijk niet, tenzij ik de auto van te voren net gewassen heb, maar het zou in principe inderdaad kunnen. Succes ermee en we zijn natuurlijk benieuwd naar de foto's als je klaar bent! :)
 
Als je Last Touch aankoopt kan je deze voor het kleien en quick detailen gebruiken.

Wassen :
-Dodo Born To Be Mild of Chemical Guys Extreme Bodywash & Wax
-Mothers Lambswool washmitt
-Miracle Dryer

Kleinen :
-Carclean Klei
-Last Touch 1/1 verdund maar Spray & Wipe gaat ook..
-Microvezel doeken van goede kwaliteit

Paint-Cleanen :
-SSR1 en eventueel 2.5 ,wil je maar eentje kopen koop dan de 2.
-Lake Country handpads
-Microvezel doeken van goede kwaliteit

Polishen :
-Lime Prime ,White diamond ,Megs M7 ,..
-Lake Country handpads (Rode of zwarte)
-Microvezel doeken van goede kwaliteit

Beschermen :
-Sealant zoals Jetseal ,Ex-P ,Wolfgang Deep Gloss
-Wax zoals Collinite ,Dodo ,Natty's ,...
-Carclean of Megs pads
-Microvezel doeken van goede kwaliteit

Dan kan je voor tussendoor nog steeds de Last Touch of Spray & Wipe gebruiken om te Quick detailen.

-Voor de rest is APC (all purpose cleaner) altijd handig zowel interieur als exterieur.
-Velgenreiniger en borstels ,je kan trouwens de APC ook gebruiken op de velgen.
-Eventueel wat zaken voor het interieur zoals dressings ,...
-Glasreiniger
 
Oké,

Er komt nog een dressing voor interieur bij, en een APC. Hebben jullie tips daarvoor?

En hoe breng ik APC aan op bijvoorbeeld stoelen en hoe haal ik het er dan weer vanaf?

En is het noodzakelijk om voor het waxen (waarschijnlijk met Meg Deep crystal step 3) ook nog een sealant aan te brengen?
 
Mark,

allereerst ook welkom hier. I
k heb het al vaker op het forum gevraagd: kan je binnen detailen of niet? De producten van Meg's zijn lastiger te verwerken in de zon dan de producten van Poorboys.
 
Dankje DKBM, ik kan helaas niet binnen detailen (nog niet) maar wel op een beschutte plek in de schaduw. Geldt wat jij zegt voor alle meg's producten?
 
ik heb vroeger zelf de Gold Class Wax gebruikt van Meg's. En te lang laten zitten. Wat een drama om uit te poetsen! Ik heb het meer gelezen / gehoord over Meg's, maar ik kan niet zeggen of dit voor alles geldt. Die vraag laat ik over aan de de echte Meg-kenners. Een van de speerpunten van Poorboys is dat dat juist wel kan, reden voor mij om juist hiervoor te kiezen omdat ik de auto wel in open lucht en evt volle zon moet detailen. Heo dat verder met andere merken zit, kan ik je niet zeggen.
 
De sealant is niet noodzakelijk maar draagt bij aan langdurige bescherming.
Aangezien je DC3 gaat gebruiken kan ik dit alleen maar aanraden want deze heeft absoluut geen lange levensduur.
Je kan echt beter een beetje meer investeren en een duurzaam product kopen.

De apc kan je VERDUND met een sprayer aanbrengen op de zetels..Heel lichtjes inwerken en afnemen met een microvezel doek.

Het is niet noodzakelijk om binnen te moeten werken met megs producten zolang het niet TE warm is dan willen vooral de cleaners & polishes nog al eens moeilijk doen. Poorboys is op dit gebied veel gebruiksvriendelijker.
Voor wax van eender welk merk geldt dat je het beter niet in de zon kan laten bakken.

Oja welkom trouwens..;)
Je kan je mss even voorstellen in het juiste topic ,of heb ik dit gemist..?
 
Ik ga me zo gelijk even voorstellen in het juiste topic ;)

Meg's DC3 heb ik 2dehands als probeersel over kunnen nemen. Hoe is de levensduur als ik eerst een sealant gebruik?
 
De levensduur van je wax blijft onveranderd maar de bescherming die je lak heeft met een sealant houd veel langer.