• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Steen gekopt, spuiten of niet?

Thegame1512

Detailing addict
9 mrt 2009
646
65
Net tijdens de storm heeft de Fiesta een mooie steen gekopt op de snelweg. Schade zit net op het dak bij de voorruit.

Mijn vraag: Zouden jullie dit laten spuiten of niet? Het is wel door de lak heen namelijk. Aan de andere kant weet ik niet wat ik terugkrijg als ik hem laat spuiten...
 
Het is niet heel groot maar hij is wel tot op het kale metaal. Het is echt een flinke steenslag plek, niet ingedeukt voor zover ik kan zien.
 
bekend plek bij ford, jammer dat ze daar toch geen rubber hebben zitten. Zou ook wat geluid schelen.

ik denk persoonlijk zelf dat als je het secuur met een lakstift bij tipt, h et er weer netjes uit kan zien! proberen waard
 
Kan dat niet met een spot repair?
Is toch een vrij nieuwe auto toch? Zonde.
Zou er wel snel wat opsmeren voor het echt gaat roesten.
 
Thegame1512 zei:
Ben trouwens goed verzekerd, geen eigen risico oid, valt onder stormschade.

Elke claim die je doet zal in je nadeel werken, vroeger of later.

Gezien de beschadiging zou ik het met de lakstift en het 3M schuursetje repareren.
Zo heb ik vorige week (veel minder ernstige) steenslagputjes bijna onzichtbaar weggewerkt.
 
Op zo'n randje moet je echt niet gaan wetsanden, das vragen om problemen. Je zit er daar zo doorheen.

Ik zou hem voorzichtig stap voor stap volzetten met een sateprikkertje oid, en eventueel iets afvlakken met de zgn. "blob eliminator" van Langka.
Zit een fijn korreltje in, met iets van weekmaker wat de bovenkant van je "blobje" zachtmaakt en zo weer vlakpolijst.

Je maakt daar wel een waasje (een beetje dof) mee, maar als je voorzichtig te werk gaat en niet te hard duwt, kun je het met een Dap met een spotpadje en een niet al te zwaar polijstmiddel wel weer netjes krijgen.

https://www.Carclean.com/product/Langka/The_Blob_Eliminator_LAN_BLOB_101056
 
Ik zou het niet eens aanmelden bij de verzekering.
Spotrepair is tegenwoordig niet eens zo duur en het merendeel van de schades kunnen ze goed verhelpen.
 
spotrepairder inschakelen.

< 100 euro ben je zeker klaar

Zeker niet laten zitten... dit zijn rot plekjes en het roest binnen no time....
 
Ik had meerdere plekjes rondom de auto, was in totaal € 140,- kwijt.
Ze hebben gelijk nog her en der met de DAP een aantal krassen weggewerkt.
Moest alleen wel zelf een lakstift regelen bij de dealer (€ 10,-)
 
Pff.. wat is dat voor waardeloos bedrijf?

Denk dat bijstippen en wetsanden al een goed resultaat geeft.
De schadehersteller gaat er natuurlijk van uit dat de verzekering betaalt.
 
Deze opmerking slaat echt nergens op, ik durf er om te wedden dat 9 vd 10 bedrijven waar je bij langs gaat zegt dat het hele dak gespoten moet worden. En dat zeggen ze echt niet omdat ze dan hun handje kunnen ophouden bij de verzekeringsmaatschappij.

Het hele dak spuiten is precies dezelfde handeling als een spotrepair alleen word de blanke lak niet uitgespoten en opgepoetst maar word het hele dak in een laag blanke lak gezet.
 
Als je al ziet wat voor resultaat men haalt bij wetsanden van steenslag op een motorkap, waarom zou je dan ineens heel veel geld uit gaan geven voor het compleet spuiten?
 
Dat is een keuze die je dus moet maken, een bedrijf zal nooit zoiets gaan opvullen en wetsanden dat is iets om zelf te doen. Dat ze dan aanraden het hele dak te spuiten maakt het nog geen waardeloos bedrijf ;)