• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

steenslag aanval

rick76

Detailing addict
15 mrt 2010
30
55
Ede
Vandaag om 10:00 uur maar eens begonnen met mijn grootste ergenis "Steenslag op de motorkap"

Motorkap gewassen en daarna gekleid. Daarna motorkap ontvet. Dun penseel "geleend" van mijn dochter. Hierna begonnen met het aanstippen van de steenslagplekjes. Ik heb ze niet geteld maar ik denk dat ik over de 100 steenslagplekjes heb aangstipt. Hierna gewacht tot de verf iets wat was uitgehard. Toen met de Blob eliminator de kopjes glad gestreken.
Vervolgens de Dap gepakt en de volgende stappen gedaan:

- Monello Veloce met de wolpad
- Monello Mezzo met de oranje pad
- Monello Finale op de zwarte pad

Toen begonnen met het afwerken van de lak met de volgende stappen:

- Poorboys BH
- Poorboys EXP
- Poorboys Natty

Om 17:00 uur was ik klaar en goed tevreden over het resultaat. Natuurlijk van dicht bij zie je de steenslagplekken zitten maar op een afstand van een meter is er bijna niets van te zien. Ook zag ik dat ik wat plekjes heb overgeslagen. Je moet ook niet gelijk alles doen anders heb je niets meer te doen.

Hierbij de foto's:

voor:
P6080105_zpsc32ba1b0.jpg

na:
P6080114_zps53fa953c.jpg


voor:
P6080106_zps8240745e.jpg

na:
P6080113_zps7b7b85c3.jpg


voor:
P6080107_zps7b46e55e.jpg

na:
P6080115_zps7c5e06ee.jpg


foto van een afstand:
P6080117_zps6ddbcc2a.jpg


Al zeg ik het zelf een best resultaat door een amateur.
 
  • Leuk
Reactions: AvdH
inge;397397 zei:
Ziet er top uit. Maar eh wat is een "Blob eliminator"?
Een klein kitje om steen weg te werken. https://www.Carclean.com/product/Langka/The_Blob_Eliminator_LAN_BLOB_101056 Zo dat was aardig wat steenslag! Wel een super resultaat.
 
Was zeker een monikkenwerk. Op een gegeven moment zie je alleen maar witte puntjes. Je weet van te voren ook niet of het mooi gaat worden. Maar nu baal ik dat ik toch sommige putjes heb overgeslagen. Maar op een gegeven moment zie je het niet meer. Ik denk dat ik zeker 2,5 uur bezig ben geweest met mijn kwastje.
 
Ah, weer wat geleerd. Wist niet dat het bestond. Goed te weten voor het geval ik het zelf ooit eens nodig heb.
 
Mijn motorkap is ook vol, zij het minder dan bij jou! Kun je iets meer vertellen over de tijden(uren of minuten) die tussen het aantippen, 'Blobben' en eerste ronde poetsen zitten? Waarom eigenlijk met wol begonnen? Mooi resultaat hoor! Compliment.
 
Ik ben denk ik 1,5 a 2 uur bezig geweest met het aanstippen van de plekjes. Hierna heb ik ongeveer 2 uur gewacht. Het was een warme dag (28 graden in de schaduw) dus de verf was snel droog. Ik ben toen begonnen met de blob eliminator aan de kant waar ik ook was begonnen met het aanstippen. De verf heeft dus ongeveer 3 uur tijd gehad om te drogen. Dit heb ik rustig gedaan zodat de laatste aangestipte putje ook genoeg kon drogen. Toen ik klaar was heb ik eerst een welverdiende lunch genuttigd.
Waarom ik met wol ben begonnen komt omdat het een vaglak is en ik uit ervaring weet dat ik met de orangepad niet alle krasjes kan verwijderen. Omdat er toch ook nog wat krasjes en oneffenheden in de lak zaten ben ik dus begonnen met de wollenpad. Hierna afgebouwd met de hierboven genoemde stappen.
 
Dank je voor je toelichting. Dat zet mij weer op de goede richting als ik zoiets ga proberen! Nogmaals, mooi resultaat hoor.
 
Wow zeker een mooi resultaat.

Staat op de to do list....

Dus als ik het goed begrijp moet je het putje overmatig vol vullen, om hem daarna met Langka glad te strijken?

Op welke wijze zie je nog de steenslag zitten nu? Putjes? Misschien nog een detail foto mogelijk?
 
Zou een Monello - Senza Arancia Orange Peel Sanding Pad niet geschikt zijn om de hooge punten te verwijderen? Maar een heel mooi resultaat.
 
Ik zal wanneer de auto weer gewassen is detailfoto's maken van de putjes.

Of de Senza geschikt zou zijn zou ik niet weten. Het klinkt wel heel eng. hihihihi
 
rick76;397981 zei:
Ik zal wanneer de auto weer gewassen is detailfoto's maken van de putjes. Of de Senza geschikt zou zijn zou ik niet weten. Het klinkt wel heel eng. hihihihi
Maar had je nou het hele putje gevuld?
 
ja ik heb de putjes geheel gevuld. Achteraf zag ik dat sommige grotere putjes niet geheel gevuld zijn. Dit komt waarschijnlijk omdat ik het maar 1 keer heb aangestipt. Wil je het echt goed doen dan moet je de grotere putjes paar keer achter elkaar aanstippen.
 
OK thanks dat wilde ik ff weten. Had al wat YT filmpjes bekeken van het product. Maar daar vullen ze dus niet het gehele putje. Terwijl dit juist goed gaat lukken met dit product.