• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Steenslag setje

dovdmeer

Detailing addict
16 mei 2008
689
65
50
Bergschenhoek
Ik weet dat er een mooi setje(kan het op Carclean.com even niet vinden) is om steenslag op de motorkap te bewerken. Ik was benieuwd naar reviews, en hoe dit in zijn werk gaat...tnx!
 
Nog geen review hier, maar het setje kan je hier vinden:

Langka Complete Paint Chip Repair Kit

Met deze kit kan je zelf steenslag en diepe krassen repareren!

Als je een kras of steenslag met je nagel kan voelen is het moeilijk om zelf de kras te verwijderen. Dat klopt ook wel, maar je kan de kras of steenslag wel zelf repareren! Deze kit bevat alles om diepe krassen en steenslag te repareren (behalve de benodigde lakstift in de juiste kleur).

Deze kit bevat:

- Flesje Langka Prepaint, een cleaner die de ondergrond voorbereidt
- Flesje The Blob Eliminator, ontworpen om het teveel aan lak voor te verwijderen
- Flesje Langka Paint Sealant, beschermt het gerepareerde deel
- Touch-up borsteltjes (3x), hiermee breng je de lak aan
- Plastic kaartje, bedoeld om de overtollige lak mee weg te halen/glad te strijken
- Microfiber doek, om de Paint Sealant mee uit te poetsen
 
Is het te doen om steenslag en kleine krasjes echt weg te krijgen? Ik wil het wel eens proberen, maar zou toch graag eens een foto ofzo zien waar dit product gebruikt is. Youtube geeft alleen een supervaag filmpje helaas
 
Ik heb het persoonlijk nog niet getest, maar op verschillende fora lees ik dat het inderdaad werkt. Wel moet je rekening houden met de kans op wat kleurverschil.
 
dovdmeer zei:
Is het te doen om steenslag en kleine krasjes echt weg te krijgen? Ik wil het wel eens proberen, maar zou toch graag eens een foto ofzo zien waar dit product gebruikt is. Youtube geeft alleen een supervaag filmpje helaas

Steenslag kun je zeker wel wegkrijgen. Ik heb het zelf al gedaan op mijn vorige auto. Binnenkort ga ik weer even proberen op de lease auto en vervolgens op de Z4 (zit onder!). Als mij dit lukt (10 stipjes), dan scheelt dat weer motorkap overspuiten. Lukt het niet, tja ik had sowieso die kap een keer moeten laten spuiten.

Ik heb ook wat grotere plekken (op de zijkant vd deur omdat deur tegen paaltje opensloeg, hierdoor was lak weg) aangepakt. hier moet je tegen aan 1mm bij 10mm plekjes zonder lak. Dit is erg lastig, maar is ook goed gelukt.

Belangrijkste (heb ik van tim) is wetsand papier, quick detailer om nat te houden, heel zachtjes schuren en niet bang zijn. De lak eromheen wordt dof, maar is zo weer terug te brengen naar een glans :)

Wel slim om een paar weken te wachten met het wassen van de auto.
 
Je moet toch eigenlijk niet met Quick detailer nat houden maar toch met shampoo 00 van meguiars?
 
dovdmeer zei:
dus eigenlijk ben je er niet door alleen dit setje en een lakstift aan te schaffen?
Ik heb sowieso het setje niet aangeschaft, maar gebruikt:
- Wassen :)
- Quick clay detailing van meguairs (grondig schoonmaken)
- Paint Cleaner step 1 van meguairs (lak voorbereiden)
- Lakstiftje (en eventueel sateprikkertje :))
- 3M Trizact 5micron polijstschijfjes 35mm óf wetsandingpaper Korrel 3000
- Scratch X, polish en wax (heb ik sowieso al liggen)

Patrick zei:
Je moet toch eigenlijk niet met Quick detailer nat houden maar toch
met shampoo 00 van meguiars?

Ach quick detailer (van de quick clay detailer hè) glijdt goed en werkt uitstekend. Ik heb het thuis staan, dus gebruik dat.

Als je de shampoo wilt gebruiken, kan het toch ook? Zolang het maar werkt als een glijmiddel. Wetsanden kun je ook gewoon met waterdoen, maar een beetje glijmiddel werkt goed.

Deze vraag moet Tim maar beantwoorden :)
 
Ik heb het nu over wetsand en dat hoordt volgens mij niet bij dit setje daar zitten als goed is andere spullen voor bij
 
Denk dat het setje veiliger is voor de beginnende detailer... ;)

Ben wel benieuwd naar de verschillende resultaten trouwens.

Leuk voor een testje Tim?
 
Met de Langka set krijg je zonder te sanden hetzelfde resultaat. Soms is nabehandeling nodig!

De setjes zijn momenteel uitverkocht, maar als de nieuwe binnen zijn kunnen we inderdaad wel een vergelijkende test doen!
 
Tim zei:
Met de Langka set krijg je zonder te sanden hetzelfde resultaat. Soms is nabehandeling nodig!

De setjes zijn momenteel uitverkocht, maar als de nieuwe binnen zijn kunnen we inderdaad wel een vergelijkende test doen!

Als het tijd is voor een test of als de uitslag bekend is dan hoor ik het heel graag ;)
 
ik zal deze week even een testje laten zien op mijn motorkap met een andere kleur kan je het beter zien
 
cvdo85 zei:
ik heb het al geprobeert werkt goed maar zoals tim al gezegd had je moet wel snel werken

Je bedoelt dat je niet te lang moet wachten nadat je de lak opgebracht heb?

Enne ben erg beniewd naar je testje! Bedankt alvast!
 
Klopt, op het setje staat 2 tot 24 uur droogtijd, maar dan ben je al veel te laat met de meeste moderne lakken. Dus het beste is even 1tje opvullen en testen wanneer je met de set aan de gang kan!