• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Steenslag Volkswagen ca. 3 jaar oud zwart metallic

mkur

Detailing rookie
11 mrt 2011
8
0
Hallo,

Ik ben redelijk onervaren mbt het poetsen en lees allerlei termen op dit forum waar ik nooit van heb gehoord.
In het verleden heb ik al eens goede tips van dit forum gehaald dus ik waag nog eens een poging.

Ik ben in het bezit van een Golf Variant uit 2008 met inmiddels ca. 75.000km waar ik erg trots en zuinig op ben.
Ca. 1 jaar geleden heb ik de auto samen met een vriend die hier (veel) ervaring mee heeft helemaal gepoetst.
Doordat er wat poetsmiddel in de steenslag is blijven zitten (recedu?) is deze sindsdien duidelijker zichtbaar geworden.
Ik heb hier wel een middel voor aangeschaft maar nog geen gelegenheid voor gehad dit te gebruiken.

Omdat de steenslag op de kop me, met name wanneer ik hem weer helemaal heb gewassen en hij er top uitziet zo stort loop ik soms met de gedachten d ekop opnieuw te laten spuiten.

Nu begrijp ik dat dit het laatste redmiddel is maar ben benieuwd of er andere, goedkopere middelen zijn om deze steenslag beet te pakken??

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Gr. Maarten
 
Wat voor middel heb je aangeschaft waarvoor je nog geen tijd gehad hebt?

Je kan de chips vullen met lak tot er een bolletje ontstaat, daarna het bolletje wetsanden en weer tot glans polijsten. Je kan het bolletje ook weer vlak proberen te krijgen met Langka The Blob Eliminator. Een leuke review vind je op:

www.Detailingworld.co.uk
 
Hallo LB,

Bedankt voor weer voor je reactie.
Het middel wat ik heb aangeschaft om het recidu te verwijderen uit de steenslag is Meguiars Mirror Glaze.

Welke middelen heb ik nodig om het bovenstaande uit te voeren?

Gr. Maarten
 
Mirror Glaze is een verzamelnaam voor de professionele lijn van Meguiar's....om welk product uit die lijn gaat het?:weetniet
 
LB zei:
Wat voor middel heb je aangeschaft waarvoor je nog geen tijd gehad hebt?

Je kan de chips vullen met lak tot er een bolletje ontstaat, daarna het bolletje wetsanden en weer tot glans polijsten. Je kan het bolletje ook weer vlak proberen te krijgen met Langka The Blob Eliminator. Een leuke review vind je op:

www.Detailingworld.co.uk

Nederlandse ervaringen staan ook op dit forum. Enige tijd geleden heb ik een topic hierover opgestart. Even zoeken bij de reviews ;)