• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Toyota Aygo rood 3 jaar oud

Rykers

Detailing addict
11 mei 2009
35
52
Een vriendin heeft een 3 jaar oude Toyota Aygo. Ze heeft hem volgens zeggen in die 3 jaar maar "een paar keer door de wasstraat gehad."
Je wordt gewoon verdrietig als je die auto zag.
Voor mij een uitdaging om eens een dagje te poetsen.
Eerst met de hoge druk alle vuil eraf, daarna met een APC 1:30 nogmaals met de hoge druk, toen afspoelen.
De binnenkant was stofzuigen, schoonmaken met APC verdunning, daarna PB Natural Look.
Ook onder de motorkap alles schoongemaakt en behandeld.
Daarna 3x moeten wassen met Meg gold class voordat alle vuil echt van de lak was.
kleien was een genot want je hebt echt eer van je werk.
Daarna polijsten met PB SSR2 en daarna PB polish. als afmaker PB Black Hole en als waslaag Collonite 845. De zwarte kunstofdelen zijn met PB trim Restorer gedaan.

Foto's
Voor:
020.jpg

021.jpg

022.jpg

023.jpg

024.jpg

025.jpg

026.jpg

027.jpg

030.jpg

033.jpg

034.jpg


Na:
036.jpg

037.jpg

038.jpg

039.jpg


Reactie van eigenaresse: "WOW! Lijkt wel weer als uit de showroom. Deze auto gaat nooit meer naar de wasstraat, ik breng hem wel bij jou!"
Oeps, dat was niet de bedoeling natuurlijk :D
 
ik weet nog de dag dat ik een toyota yaris had met van die zwarte spikkels..
dan weet je pas in hoeverre kleien echt helpt!

verder ziet het er weer puik uit!

dat iemand eigenlijk in zown smerige auto wilt rijden (want hi was niet vies, maar echt smerig)
 
Persoonlijk zou ik zeggen,daar begin ik niet aan verloren moeite,die staat over een paar weken terug zo.Maar toch wel een heel pak mooier gekregen.;) ;) ;)
 
:-& :-& wat een bagger bak was dat :weetniet

Heb je weeg goed opgeknapt.

Wel stel ik me de vraag van je stap van SSR2 naar ProPolish. kreeg je dat goed?
 
8-()) 8-()) 8-()) Wat een uitgewoonde auto zeg, die had jouw zorg echt nodig. Ziet er 100x beter uit nu.
 
De zwarte troep op het dak en motorkap is verontreiniging en spul wat uit bomen valt. Ik had er een hard hoofd in maar het is toch helemaal goed gekomen. Als je van heel dichtbij kijkt zie je nog wel sporen in de lak daarvan maar ik durfde niet verder te behandelen. De eigenaresse was zeer tevreden met het resultaat. Dus ik ook.

Ik had een testspot gemaakt en daar ging ik zelfs tot SSR3 (na SSR2) maar dat gaf geen significante verbetering. Aangezien ik maar een hobby poetser ben heb ik het daarbij gelaten. Dus SSR2 en daarna de polish en daarna de black hole en als laatste de was. De rode kleur is weer helemaal als nieuw, eigenlijk nog beter als nieuw denk ik.
 
Prachtig resultaat :)^ maar wat een verwaarloosde auto zeg :no
Nu is het wel zo dat mensen de neiging hebben om daarna toch beter voor hun wagen te zorgen...