• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 22.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, PayPal, Credit Card, Mister Cash

Steenslag

Ron207

Detailing rookie
2 jun 2008
92
0
0
#1
Beste poetsers,

Binnenkort moet de achterbumper van mijn auto opnieuw gespoten worden en ik twijfel of ik bij hetzelfde schadebedrijf gelijk de steenslag aan de voorzijde van mijn auto zal laten verwijderen of dat ik zelf in dit avontuur stap...

Heeft iemand ervaring met het herstellen of laten herstellen van steenslag? Zelf ben ik tot nu toe altijd een "ouderwetse" handpoetser geweest en heb dus geen ervaring met machinaal poetsen o.i.d.

Ik hoop dat ik tot een weloverwogen beslissing kan komen want ik erger me naar aan die kale puntjes :confused:
 

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
6.316
926
193
39
#3
Overspuiten is het makkelijkst natuurlijk als het er erg veel zijn. Als het zilver is of elke metallic dan is bijwerken altijd moeilijk. unilak is makkelijker. Maar voor op bumpers is het tricky. De truuk is om de steenslag op te vullen laagje voor laagje totdat er een "kopje" op zit, dat schuur je er weer vanaf tot het gelijk is met de rest van de lak en daarna tot hoogglans polijsten maar op bumpers is dat toch ff wat meer risicovol dan plaatwerk.
 

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.071
1.465
195
Berkel en Rodenrijs
#5
Hahaha geeft niet hoor, we missen eigenlijk een groep waar je je problemen kunt posten.

We gaan ermee aan de slag zodat in de toekomst zoiets makkelijk in te delen is.
 

CXpeu

Detailing addict
6 jun 2008
130
3
65
Landsingerland
#6
Ron207 zei:
Beste poetsers,

Binnenkort moet de achterbumper van mijn auto opnieuw gespoten worden en ik twijfel of ik bij hetzelfde schadebedrijf gelijk de steenslag aan de voorzijde van mijn auto zal laten verwijderen of dat ik zelf in dit avontuur stap...

Ik hoop dat ik tot een weloverwogen beslissing kan komen want ik erger me naar aan die kale puntjes :confused:
Lijkt mij :roll dat je met het bedrijf een deal kan maken, dat als ze toch je achterbumper gaan spuiten ook de motorkap mee kunnen nemen. De verf is dan toch al aangemaakt? :weetniet toch?
 

stimpy68

Detailing guru
5 mei 2008
4.495
12
105
50
#7
Klinkt simpeler dan het is.... bij het overspuiten van de motorkap moeten ook de spatborden mee genomen worden (uitgewaaierd) om kleurverschil te voorkomen. Bij een bumper is dit meestal niet nodig. Kost dus wat extra werk (=geld).
Bij mij worden de bumper en motorkap over 2 weken gespoten en krijg ik in plaats van een lichte grondlaag een donkere zodat toekomstige steenslag minder op zal vallen. :ja
 

Reinder

Detailing rookie
19 mei 2008
176
0
0
#8
Ik heb redelijk wat putjes in mijn lak, maar ga mij dit weekend toch even te keer op mijn motorkap.

Kijk met dit aantal maakt het in principe niet uit als het niet het gewenste resultaat op levert, dan moet ik m toch overspuiten.

Voor het zelfde geldt gaat het zoals verwacht:)

Maar dat is een goede tip, met een donkere grondlaag laten overspuiten!
 

ladybug

Detailing rookie
16 mei 2008
438
0
0
#10
Door de auto, daarom heb je aan de achterkant ook altijd een gaatje ;)
Je ziet toch bij steenslag altijd wit, de grondverf? Dat zal ongetwijfeld minder zichtbaar zijn met een donkere grondverf.
 

LeonDriver

Detailing rookie
16 mei 2008
309
0
0
33
#11
Gewoon een witte auto kopen dan valt het niet zo op voor het oog.
ook bij zilvergrijs valt het niet zo goed op.

maar op zwart doet het echt pijn.
 

Sven S8

Detailing rookie
15 mei 2008
1.372
0
0
#12
stimpy68 zei:
Bij mij worden de bumper en motorkap over 2 weken gespoten en krijg ik in plaats van een lichte grondlaag een donkere zodat toekomstige steenslag minder op zal vallen. :ja
Goeie tip... :cool:
 

stimpy68

Detailing guru
5 mei 2008
4.495
12
105
50
#13
Was een advies van de spuiter, die vertelde mij dat hij maar niet begreep waarom de meeste europese auto's onder een donkere lak een lichte grondlaag hadden.
 

Sven S8

Detailing rookie
15 mei 2008
1.372
0
0
#14
Is ook echt weer zoiets waarvan je denkt "waarom gebeurt dat niet allang". Pure logica eigenlijk om dat te doen...