• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sterk verweerd aluminium rond ramen, niets lijkt te helpen. Wie heeft er tips?

Ik heb exact hetzelfde gehad met een Audi A6 MJ: 2004, de oplossing was bij mij een oranje pad met raffini mezzo en dan afbouwen om te eindigen met zwart en PP. Daarna heb ik het chroom weer gesealed door middel van een Cquartz behandeling!
 
Prima aanvulling Yoell! Waarschijnlijk was het bij jou licht verweerd? C.Quartz is in ieder geval een goede oplossing om verwering te voorkomen.
 
Ligt er net even aan hoe diep de krassen zijn, als ze door de geanodiseerde laag heen zijn krijg je het niet weg.
 
Even een opmerking: heel veel aluminium (in de volksmond) is geen zuivere koffie .... eh aluminium. Dat betekent dat er dus legeringselementen in zitten die doorgaande corrosie kunnen veroorzaken. Zuiver aluminium vormt in de buitenlucht binnen een fractie van een seconde een oxidehuid, die verdere oxidatie blokkeert, zitten er legeringselementen in, kan het zijn dat de oxidehuid niet dicht genoeg is om verdere oxidatie te voorkomen.
 
  • Leuk
Reactions: Pter