• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sterke rose shampoo bij de wasstraat, aan te raden?

IanB

Detailing addict
10 nov 2009
54
55
35
Hey,,

Ik ben hier nieuw, en als deze vraag niet goed staat, dan hierbij gelijk mijn excuus.

Ik was van de week bij de was straat met de auto, nee, niet mijn auto( die heeft bij mij nog noooooit een wasstraat gezien), maar met het busje van me werk. Nu hadden ze daar een zeep, die rose was van kleur. Die spoten ze op de auto, lieten ze in weken en spoten zo alle vuil er af. Liep er zo af.

Wie wet er of je dat kan bestellen op Carclean.com? Of is dat af te raden? Dat het slecht is ofzo?

Alvast bedankt.. voor de evt. comments!

dat is vooral aggresief.. en de reden dat je zwarte trims er wit van uitslaan e.d.

je kan, als je een hogedruk reiniger hebt, een foam lans kopen,
dan kan je in je lans, super snow foam stoppen,

door de lans, komt het eruit als soort van sneeuw..

dit blijft plakken, en moet 5 minuten weken.,.

tijden die 5 minuten,. word wel al het los zittende zand e.d. afgevoerd..

maar echt schoon word het nooit..

foamen, en dan wassen is the way to go!

welkom hier trouwens!

Oke.. Bedankt!

Maar, wat kan ik het beste doen om de auto er weer top uit te laten zien?

Ik was nu met halfords zeep, een zeem en turtle wax.

Maar wat is beter voor de lak, en zorgt voor een beter resultaat? De auto wordt altijd met de hand gewassen.

Het is trouwens een Rover 416 Si Mettallic Blauw.

Hij heeft her en der wel gebruikers sporen, krasjes. Maar ook vlekken van de natuur(LEES: Vogelpoep).

Want er staan zo veel producten hier op:S

ingebeten vogelpoep is zo goed als niet te verwijderen..

ik zou zeggen, eerst de spons en zeem het cilindrisch archief in..

schaf een goede shampoo aan, een goede droogdoek, en een goede washmitt (handschoen)

om dode beestjes e.d. te verwijderen kan je naar een product als poorboy's bug squash kijken.

daarna heb je een redelijk schone wagen..
en kan je het zo gek maken als je zelf wilt..

als afsluiter dien je wel een bescherming aan te brengen, hier kan je kiezen uit een wax of sealant.
op dit gebied kan je het ook zo gek maken als je zelf wilt!

ik zou eerst voor willen stellen, om een aantal sticky topic's door te lezen, en dan vooral de: fanatieke beginnende detailer..
ga gewoon rustig een aantal dagen jezelf inlezen, er is hier zoveeel info, en eenmaal alles gelezen, zal je een wel overwogen product keuze kunnen maken!

Shampoo: Super Slick & Suds Concentrated Car Wash
Washandschoen: Carrand - Microfiber MAX Total Clean All Over Wash Mitt (werkt perfect vind ik persoonlijk), maar deze is er niet meer volgens mij.
Droogdoek: Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm
Insectenrestjes etc verwijderen: Poorboys World - Bug Squash
Wax: Poorboys World - Natty's Paste Wax, hierbij hoord ook een handpad om de wax op de auto aan te brengen: Lake Country - Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
MFdoeken zijn ook noodzakelijk: Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm bijvoorbeeld (bestel er gelijk een stuk of 4). Kan je gebruiken voor het uitpoetsen of afnemen van allerlei zaken.
Voor het weghalen van vogelpoep of het schoonmaken van de ramen: Spray & Wipe
Als laatste voor het reinigen van van alles (ik doe het om mn velgen schoon te maken): Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser
Een foamlans is ook handig, maar niet direct noodzakelijk. Momenteel is er een groupbuy voor foamlanzen met korting tot 40%: https://forum.Carclean.com/cc_postst4715/Groupbuy-Heavy-Duty-Foam-Lances-Korting-tot-40

Dit is even heel simpel wat je kan nemen, zoals Aron al zegt kan je het zo gek maken als jezelf wilt.
Je kan voor meer informatie hier het beste even kijken: https://forum.Carclean.com/cc_postst1493/Compleet-poetspakket-voor-de-fanatieke-handmatige-beginnende-detailer