• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stevens grote smeer en review topic

Steven750iL

Detailing rookie
19 apr 2011
82
0
Ik heb, behalve mijn voorstellingstopic, nog niks gepost over mijn schatje. Toch wordt ze minstens 2x per week gewassen en ben ik vrijwel wekelijks wel wat extra's aan het detailen. Alhoewel ik dus nog niet zo lang besmet ben met het virus, heb ik al behoorlijk wat ervaring kunnen opdoen. Het leek me dus wel gepast om hiervoor een apart show-off cq. reviewtopic te openen.

Vandaag was het natuurlijk tijd om de Monello Ibrido eens te testen :jippie

Dus eerst maar naar de wasbox.

IMG_2083.webp

Mensen die nog nooit op dit forum zijn geweest, vinden dit een schone auto. Maar wij weten hier natuurlijk wel beter :rules

IMG_2084.webp

Niet zo veel last van vliegenlijkjes deze keer, dus heb ik de bugsquash maar overgeslagen.

Normaal hoort die dezer dagen tot het standaardpakket, nu heb ik maar meteen een schuimtapijtje gelegd

IMG_2085.webp

Prima foamgun hebben ze hier

IMG_2086.webp

De auto leek redelijk schoon (pas 2 dagen geleden nog gewassen), maar schijn bedriegt

IMG_2088.webp

Resultaat na het wassen

IMG_2092.webp

De auto was 3 weken geleden nog gewaxt met purple haze pro

IMG_2093.webp

Tijd voor het echte werk dan... Pomdidipom, effe kijken naar de productjes kijken, past net in de koffer :-"

IMG_2089.webp

De Ibrido verdient natuurlijk een goede voorbereiding. Kleien was niet echt nodig (gevoeld met boterhamzakkie)

Maar de lak wel effe goed schoonmaken en voeden met Meg's Paintcleaner (met Meg's applicatorpad en Mothers detailing towel)

IMG_2094.webp

Ik ben geen grote Meguiars fan, maar de cleaner vind ik top :-)^
Makkelijk en zuinig aan te brengen en ook erg makkelijk uit te poetsen. De pad is ook prima voor dit klusje
Dat je er krasjes mee verwijdert geloof ik niet zo, maar je haalt er wel vervuiling (en oude wax) mee weg en ze gaat ervan glimmen als een malle :love

Alhoewel erg tevreden over het resultaat van Meg's, wat extra voeden kan nooit kwaad

PW's Black hole (met Monello Red hand applicator en PW's velveth smooth)

IMG_2095.webp

Ik ben niet zo overtuigd van het effect van Black hole op mijn lak :weetniet
Moeilijk om dit (met mijn toestel en mijn fotografeertalent) vast te leggen, dus die moeite heb ik niet gedaan. Maar ik merk weinig tot geen effect qua glans.
Het lijkt of ie niet doordringt tot mijn harde lak, alsof ik het er op smeer en er weer af haal zonder dat er echt wat gebeurt... Misschien onder de juiste belichting?

Maar van juiste belichting, of anderszins goede omstandigheden was vandaag geen sprake voor de outdoordetailers onder ons
Het waaide zo hard dat op een bepaald moment mijn pad zelfs uit mijn handen waaide. Gelukkig op de 'onbesmeerde' kant :lol
Ondertussen begon het zelfs lichtjes te regenen, dus ben ik maar pontificaal voor de shop, onder het afdakje gaan staan w^^w

Want het was Monello tijd :party (met Monello concors applicator en PW's deluxe mega towel)

IMG_2096.webp

Nou, ik kan het bevestigen: het is een topwax 8-o
Dan heb ik het uiteraard over het gemak (plezier) om aan te brengen en uit te buffen en de glans achteraf. Allemaal precies zoals het hoort :love
Qua hardheid is ie een tikje zachter dan de harde Dodo Juice waxen, maar stukken harder dan hun zachte waxen.
Ik had m in het begin even opgewarmd door erin te wrijven, maar ik weet niet of dat echt nodig was achteraf. Daarna soieso niet meer hoeven te doen.
Na een paar panelen, is de pad (ik gebruik ongeveer de helft) goed verzadigd en is 1 haal voldoende voor weer een paneel. Erg makkelijk om dun aan te brengen dus!
Ik heb eerst de hele auto gewaxt en daarna alles uitgepoetst. Dus heeft ie een klein uurtje kunnen curen. Wat meer dan voldoende was.
Bij warmer weer zou ik eerder een halve auto doen, uitpoetsen en dan de andere helft. Maar vandaag ging het prima, buffen was helemaal niet moeilijk.
Ik had ook nog een fantatstic fur van Dodo achter de hand voor extra buf. Wat bij sommige waxen aangeraden is, maar bij de Ibrido eigenlijk compleet overbodig.

Kortom, ik ben erg tevreden over het resultaat. De Monello Ibrido is absoluut een topwax wat gebruiksgemak betreft.
De glans was al niet verkeerd na de paintcleaner en BH, maar lijkt nog een stukje dieper en natter geworden.
Ik meende wel degelijk een verschil te zien, itt dus tot de stap ertussen met de BH. Maar kan natuurlijk ook aan mij liggen...
Duurzaamheid moet nog blijken, maar is voor mij niet zo belangrijk omdat ik toch minstens 1x per maand m'n schatje probeer te waxen.

Voor de eindshots heb ik maar even een nieuw plekkie opgezocht.

IMG_2097.webp

IMG_2098.webp

IMG_2100.webp

IMG_2101.webp

IMG_2102.webp

IMG_2103.webp

IMG_2104.webp

IMG_2105.webp

IMG_2107.webp

IMG_2109.webp

IMG_2111.webp

IMG_2112.webp

IMG_2110.webp

Toen ik net klaar was, begon het weer lichtjes te regenen. Niet genoeg om de beading echt te testen, maar het ziet er veelbelovend uit

IMG_2099.webp

Zo, dat was het even voor nu. Zal binnenkort nog wel eens wat van m'n interieur enzo posten.
Bedankt alvast voor het lezen

Nice Steven :love
Probeer eens een keer zo'n vingermutsje om de wax mee aan te brengen.
Wellicht denk je de 1e keer, das helemaal ruk .... geef nog een kans want werkt toch echt erg fijn hoor

Wat een dikke bak zeg, vind alleen die windvangers om de ruiten niks, verder een super resultaat. Rij jij zoveel dat je auto na 2 dagen al zo vies is??

Staat er toch :-" ( krijg je er van als je 2 dingen tegelijk wilt doen .... gaat niet altijd goed ( dank U voor de opmerkzaamheid ))

thnx wouter :lol

enne, markus, ik heb de fingermits, die gebruik ik bvb. voor DJ soft wax zoals purple haze. Maar ik werk ook graag met de concorso voor een harde(re) wax zoals de Ibrido. Dat werkt voor mij beter om m dun aan te brengen :-)^

2 dingen tegelijk doen is voor ons mannen niet al te makkelijk haha :lol

Die fingermitts liggen ook al bij mij in het winkelmandje voor de volgende bestelling ben erg benieuwd hoe dat werkt.

Zeer mooi resultaat ! Prachtige wagen, zo'n extra lange 750 !

Met blijkbaar het BMW-staafje vooraan rechts om een vlaggetje aan te hangen (vb diplomatiek bezoek of zo?), knap !

@bzguy: daar kende ik het ook van, maar blijft dat het stokje er zit om beter zicht op de voorkant te hebben mbt het parkeren ( gezien de lange lap neus )

Mooie 7er ! En erg fijn resultaat. Glimt weer heerlijk:)

Ik vind het wel grappig dat je bij het pompstation een paar uur hebt staan detailen.
Geen rare reacties gehad ?