• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sticker op achterruit verwarming verwijderen

350Z

Detailing guru
17 jan 2016
1.378
173
Ik ben bezig met het tinten van de ramen en wil hiervoor (eindelijk) de 13 jaar oude sticker op de achterruit verwijderen.

Deze is volledig droog geworden en reageert niet op teer en lijmverwijderaars (Gyeon Tar en Wowo's Tar & Glue Remover).

Met een scheermesje verwijderen gaat prima, maar daar ga ik waarschijnlijk de elementen van de achterruit verwarming mee beschadigen.

Tips of ervaringen hiermee?

20200516_184923.jpg
20200516_184959.jpg
 
Loctite 3863 Circuit+

Langs de streep afplakken, dan gaat het netter
Of heel veel geduld hebben en uit de hand doen met het kwastje wat er bij zit
Goed laten drogen voordat je er weer spanning op zet
 
  • Leuk
Reactions: 350Z en Brad
Bedoel je nou dat er nog sticker lijm op zit, of dat de draad stuk is doordat je de sticker er af hebt gehaald?

Als de draad stuk is, dan idd de Loctide gebruiken, als er nog resten op zitten zou ik net pure alcohol en een wattenstaafje aan de slag gaan.

Greetz Emiel
 
  • Leuk
Reactions: 350Z
Een beetje laat, maar had geen notificaties van de antwoorden ontvangen! Ik heb het inderdaad met een scheermesje gedaan, redelijk gelukt, maar durfde niet te dicht tegen de verwarming aan te zitten. Resultaat is meer dan acceptabel.

En goede tip van die loctite, nog nooit van gehoord, wist niet dat je die elementen überhaupt kon repareren. Werkt dat ook op een dab radio antenne?