• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sticker op lak. Blijf je zien?

Armand

Detailing rookie
23 mei 2013
27
0
Hallo allen,

Ik zit te denken om een sticker/striping op de auto aan te brengen. Echter vraag ik me af wat het gevolg is voor de lak na een jaar erop zitten?

In de tussen tijd wordt de auto gepoetst en wellicht wel weer gepolijst. Blijf ik de sticker, na het eraf halen, dan altijd nog in de lak zien? Of valt dat wel mee?
Als dit namelijk het geval is, dan begin ik er niet aan.

Graag jullie gedachten hierover.
 
Is afhankelijk van hoe je de auto aanlevert denk ik. Als je bijv. een rode auto hebt en je levert deze in, laat stickers plaatsen en doet vervolgens nooit meer iets aan de lak dat zul je verschil zien. Als jij nu je wagen strak hebt (d.w.z. zonder kleurverschil), stickers laat plaatsen en de rest netjes bijhoudt gaat het wel meevallen schat ik in.
Waar ga je het laten doen, "La Voiture" in Hoogezand?
 
Ik heb hier wel eens de gevolgen na een 50/50 gezien. Ik was bang dat je het resultaat van een streep over de auto (want dat moet het dan worden) soortgelijke gevolgen kon hebben.

La Voiture had ik nog nooit van gehoord. Maar erg interessant. Ga denk ik even een keer langs. Zit een paar straten verder voor mij. Bedankt voor de tip :)
 
Ik heb 3 jaar een zilvere striping op mijn vorige donkerblauwe clio gehad. Na drie jaar zag ik geen kleurverschil. Je moet alleen uitkijken met polijsten. Als je de auto polijst, ga je straks randjes zien rondom de stikker omdat de lak daar dikker is. Verder gewoon je auto goed bij houden. Als er dan nog verkleuring is moet je de auto ff polijsten en je ziet er niets meer van.
 
sj0ertum;336521 zei:
Als er dan nog verkleuring is moet je de auto ff polijsten en je ziet er niets meer van.

Dat gaat alleen maar op als je een unilak zonder blanke laklaag hebt.
Als je een lak met blanke laklaag hebt, dan zit de verkleuring onder de blanke laklaag, dus dat krijg je dan nooit weggepolijst.

Ik heb het zelf ook met mijn auto; geel met blanke laklaag en er hebben vroeger stickers op gezeten (zelf eraf gehaald).
Nu is geel al een snel verkleurende kleur, dus waar de stickers hebben gezeten is het geel donkerder als er omheen.
En ik krijg het niet weggepolijst vanwege de blanke laklaag.

Ik heb ook wel eens een Opel Combo gedaan, unilak wit zonder blanke laklaag waar de bedrijfsreclame af moest.
Na het polijsten was er nagenoeg geen verschil te zien, maar dichtbij vanaf de zijkant kon je wel de afdrukken nog zien omdat de lak daar iets dikker is.
Je kan dan wel gaan mierenn**ken met een wetproof sessie om dat ook weg te krijgen, maar dat was die wagen niet waard.

Dus afhankelijk van hoe lang een sticker er op zit, wat voor een lak en lakkleur (snel verkleurend of niet), zal je het blijven zien of niet.
 
Armand_arrie zei:
La Voiture had ik nog nooit van gehoord. Maar erg interessant. Ga denk ik even een keer langs. Zit een paar straten verder voor mij. Bedankt voor de tip

Destijds mijn Mazda 323 Coupé laten doen, was echt dik in orde daar. Is inmiddels al wel weer een jaar of 8 geleden.
 
Daar ben ik ook een beetje bang voor. Dat wanneer ik de auto weer eens ga polijsten er een hoogteveschil in de lak te zien blijft.

La Voiture. Zit die bij Harms Autoschade in het pand? Als ik namelijk Google zie ik hetzelfde adres :)
 
Ben net bezig met het verwijderen van mijn martini stickers . Op het eerste gezicht ziet het er nog netjes uit stickers hebben er vanaf april opgezeten . Kleine wijziging ze hebben er van april opgezeten was ook bang dat ik kleurverschil zou krijgen omdat ik er ook mee vakantie ben geweest en daardoor stond de auto vaak in de zon.