• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sticker weghalen

Bernhard

Detailing trainee
15 jun 2010
17
47
Hallo,

Heb achterop m'n auto een sticker zitten van 'NL'.
Deze zit er al 25 jaar op.. Lak is in goede staat, en moet de auto nog poetsen.

Denken jullie dat als ik hem eraf haal, en dan poets, je nog steeds ziet waar ie gezeten heeft?

Ik ga hem dan eerst polijsten met SwirlX van Meguiars, en dan met hun vloeibare NXT was erover heen

rood is erg "verkleurings-gevoelig"
Ik ben bang dat je het verschil gaat blijven zien, ook al polijst je de wagen helemaal....
maar er is maar één manier om erachter te komen, en dat is de sticker eraf halen...

ivo's zei:
rood is erg "verkleurings-gevoelig"
Ik ben bang dat je het verschil gaat blijven zien, ook al polijst je de wagen helemaal....
maar er is maar één manier om erachter te komen, en dat is de sticker eraf halen...

Ja, dat is zo..

Auto heeft 22 jaar van zijn leven in een garage gestaan ( bij m'n opa ) en ik heb hem ook in de garage staan.. dus hij is nog redelijk netjes ..
In het ergste geval haal ik nog zo'n sticker voor ik hem eraf haal, en plak hem er overheen als je verschil ziet.

Iemand anders ervaringen ermee?

dat binnen staan is in elk geval goed nieuws!
verkleuring komt namelijk hoofdzakelijk door UV-stralen (zonlicht)
de kans op verkleuring wordt daar het binnen stallen aanzienlijk verminderd in elk geval....
ik zou zeggen, give it a try!
(en inderdaad, just to be sure een extra sticker bij de hand :cool)

Denk je wel dat die Swirl X afdoende is, of moet ik iets 'agressievers' halen..

bedankt voor je reacties tot zover :-d

Zo te zien is het metallic?
Dat is sowieso wat minder gevoelig voor verkleuren.

Ik heb een normale rode auto met blanke lak, en de nl sticker is bij mij heel erg goed zichtbaar. Nu is het bij mij nog vreemder want de lak is zelfs heel anders van structuur op de plek waar de sticker zat, met barsten in de lak en reliëf...

GWBoes zei:
Zo te zien is het metallic?
Dat is sowieso wat minder gevoelig voor verkleuren.

Ik heb een normale rode auto met blanke lak, en de nl sticker is bij mij heel erg goed zichtbaar. Nu is het bij mij nog vreemder want de lak is zelfs heel anders van structuur op de plek waar de sticker zat, met barsten in de lak en reliëf...

Nee, geen metallic..
Gewoon rood zonder blanke lak..

http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Information_23_VW-Golf-Lacke.html

het is de Gambia Rot, LA3B

Oke, ik weet dit niet voor 100% zeker..
Ik zal eens de nummerplaat eraf schroeven, kijken of de verkleuring met de delen die in de zon zaten groot zijn..

Nogmaals, de Swirl - x is goed genoeg?

Hoe heb je dat uiteindelijk bij jou opgelost dan? :roll

Goed plan om eerst achter de plaat te kijken.

Swirl-X kan, afhankelijk van je lak, wel voor een goed resultaat zorgen. Op mijn zachte fiat lak geeft swirlX met een oranje Lake Country hand pad een bevredigend resultaat.

De verkleuring op mijn auto heb ik niks aan gedaan. Heb een abarth sticker op de klep geplakt (die gaat er nu weer af) om de aandacht van de verkleuring af te leiden. :-"

Ik ga er mee aan de slag, ik zal als ik erachter ben wat ik doe dit hier ook even neerzetten, misschien zijn er meerdere met dit probleem.
( kan even duren, heb tentamens atm :'( )

Bedankt voor de reacties, als er nog mensen met ervaringen zijn; graag delen :jippie

B.

Ik ga even het volkswagen logo eraf halen, en dan alles cleanen..
zie ik dan verschil, laat ik de sticker zitten..

is het mooi, haal ik hem er wel af..

maar hoe kan ik het beste die sticker eraf halen?
Fohnen???

fohnen, en dan in zijn geheel in 1 keer eraf proberen te halen.

eventuele lijm resten zijn prima te verwijderen met meguiars super degreaser (heb ik gister gemerkt)

aron225 zei:
fohnen, en dan in zijn geheel in 1 keer eraf proberen te halen.

eventuele lijm resten zijn prima te verwijderen met Meguiar's super degreaser (heb ik gister gemerkt)

ivo's zei:
fohnen, evt. bij logo's met een visdraadje erachterdoor :cool

Oke, thanks mannan :jippie

Meguiars super degreaser heb ik niet, en om hem alleen daarvoor aan te schaffen is een beetje zonde :P
ik hoorde dat lampenolie goed is, en anders dasty.. ontvet ook prima! :roll

vrijdag mee aan de slag, dan heb ik vrij dagje dus kan ik poetsen..

laat t eindresultaat wel zien

Nou, de sticker is weg..FINALLY

Fohn gebruikt, goed warmmaken.. een soort autowax die superwerkt voor stickerverwijderaar ( weet merk helaas niet ) en een vriend met een polijstmachine do the trick..

met swirl-x en scratch-x gepolijst.. kleurverschil is minimaal, alleen in de zon is het te zien..

resultaat:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]