stefan8 zei:
Ik weet dat ik moet omhoogwerken, maar hoe? (Eerst een grovere polish of eerst een stevigere pad)
@GMToyota : Heb ik het juist dat Power Gloss hiermee een zeer sterke polish is die daarom goed is op glas?
Zoals Redcat ook al aangaf is 2 + 3 hetzelfde als 3 + 2. Hiermee bedoeld hij dat het de ene wellicht beter werkt als je mezzo met een groene pad doet en de andere keer finale met een oranje pad.
De gebieden ertussen in lopen eigenlijk wel door elkaar heen. Het is meer een kwestie van proberen en aanvoelen om te zien welke combi jij het beste vindt.
Zelf hou ik ervan om zoveel mogelijk met Finale te doen omdat het zo schittterend finisht.
Voor wat betreft het glas : mocht je de illusie hebben dat je met een dap en polijstmiddel swirls uit glas haalt, dan denk ik dat ik je teleur moet setllen.
Glas is echt kei en keihard, daar polijst je met polijstmiddelen echt 0,0 aan. Wat je wel kan doen is diamondite gebruiken, de praktijk test van Dibbuz op de golf van Dana wijst echter uit dat het goedkoper is om de ruit gewoon te laten vervangen (zeker gezien de neveneffecten)
@ Xsara Coupe : Het is ook een stelregel, aangereikt door de heren van CC tijdens iedere DAP clinick.
Zelf heb ik het ook al eens gehad met een Landrover Discovery waar ik ook met een hele lichte combi al 90% weghaalde.
Omdat er nu toevallig een handjevol auto's zijn waar deze regel niet opgaat, vindt ik het eigenlijk onzin om iedere auto weer met zwart en finale te gaan starten en zo op te gaan werken tot de juiste combi.
Zolang je blijft kijken wat je combi doet is er ook weinig risico dat je door de lak heengaat.
Mijn inziens kan er met lichtgroen en Mezzo weinig verkeerd gaan.
Overigens zijn er ook maar heeeeel weinig auto's met zo'n zachte lak