• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

stilo abarth eerste show off

carl

Detailing addict
7 okt 2011
42
52
hallo iedereen,

afgelopen vrijdag middag en zaterdag mijn bolide mijn eerste complete detail gegeven.

er zaten een heleboel swirls in die er ik er graag uit wilde hebben
de meeste swirls heb ik allemaal uit gekregen, op de diepere krassen na helaas.




vrijdag middag de autogewassen kleien had ik een week eerder al gedaan

toen de hele binnen kant gedaan

en zaterdag de buiten kant.

de spullen die ik heb gebruikt zijn:

Poorboys World SSR2.5 Medium Super Swirl Remover begonnen met de witte pad
dit gaf niet het gewenste resultaat, en op gebouwd naar gele cutting pad

na bewerkt met de licht groen pad met Raffini Finale Finishing Polish

daarna gevoed met Poorboys World White Diamond

en als laatste stap Mothers Wax FX SynWax


1_voor.jpg


2_voor.jpg


3voor.jpg


5-na.jpg


4-voor.jpg


voor-6.jpg


1_na.jpg


6-na.jpg


3-na.jpg


4_na.jpg
 
Je moet ze eerst uploaden naar een site als photobucket of flicker en vanuit daar kan je via de img code ze hierop zetten.

Hier een tutje:

https://forum.Carclean.com/cc_postst100/De-hoe-upload-ik-een-fototutorial.aspx

Als de foto's rechtstreeks te zien zijn krijg je zeker makkelijker reacties.

Succes
 
Mooi dat het gelukt is met de foto's en met de Stilo natuurlijk. Ziet er goed uit, wel een apparte kleur zo te zien. Lijkt wel of de kleur wat veranderd naarmate er ander licht op valt.
 
dank je wel, en wat de kleur betreft

ik heb tig foto's gemaakt ,maar de de kleur op de foto's komen gewoon niet overeen met de werkelijke keur.

maar ik ben ook geen fotograaf :D
 
Nette correctie, mooi resultaat! Al zie ik helaas veel kruisjes i.p.v foto's! Zeer mooie kleur trouwens, vrij zachte lak neem ik aan? Ook een mooie wagen trouwens :cool: 5 cilinder :party: Velgen niet echt mijn smaak, vind de originele Abarth velgen mooier, ieder zijn ding natuurlijk ;)
 
het is een vrij harde lak, ik ben begonnen met de witte pad en opgebouwd naar de gele pad tot dat ik genoeg correctie had.

en zoals je zegt smaken verschillen gelukkig,de originele abarth velgen vind ik veel te standaard.
 
Netjes zeg!
Lekker vijf cilinder, en uit ervaring kan ik zeggen heerlijke wagen. (hopelijk valt olie-verbruik mee)
 
bedankt, het olie valt volgens mij erg mee , het verbruik is voor mij 1 liter op 10.000 km
 
Waar maak jij die velgen mee schoon? Mijn velgen zijn gepolijst met matzwarte lak tussen de spaken.... het matzwarte is moeilijk schoon te houden. met wielwax moet je er al helemaal niet op, want daar krijg je alleen maar witte vegen van...
 
ik was mijn velgen elke week gewoon met Meguiars NXT Generation Car Wash Shampoo waar ik mijn auto ook mee was, wel met een micro vezel handschoen die ik alleen gebruik voor mijn velgen, en 1 keer per maand met iron-x

als je je velgen elke week wast kan rem stof niet vast koeken aan je velgen.

en de velgen waxen werd mij afgeraden bij de aan koop van de velgen, omdat de spaken gepolijst aluminium zijn, en geen lak laag op zit.

dus ik was mijn velgen elke week om ze mooi te houden.
 
Ik zou die velgen insmeren met zuurvrije vaseline en daarna afnemen met een doekje. (Is trouwens ook leverbaar in spuitbussen).

Heb je er toch wat bescherming op zitten en omdat je de velgen na aanbrengen af veegt, zit er dan geen vette laag vaseline op.

Kan in de komende periode zeker geen kwaad denk ik.

Mooie kleur en mooie auto.

Aficior
 
bedankt voor de tip, maar de set gaat voor de winter er onderweg volgende week of de week er op
 
bedankt, ik heb veel leuke reacties gehad van bezoekers die de stand bezocht hadden