• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How To Stoelen Met Lederen Bekleding Reinigen & Beschermen

Een met @LB.

Je kan beter gewoon een leather cleaner hiervoor gebruiken.

Ook van naad tot naad werken ipv het hele zitvlak in een keer. Op deze manier kan het vuil weer terug in het leer trekken.

Ook zie je na het afnemen bij jou dat het leer zo mat is dat het gewoon uitgedroogd lijkt.

De filmpjes zijn erg leuk. Ook erg leuk gemaakt maar de werkwijze zou ik niet gebruiken.
 
Een met @LB.

Je kan beter gewoon een leather cleaner hiervoor gebruiken.

Ook van naad tot naad werken ipv het hele zitvlak in een keer. Op deze manier kan het vuil weer terug in het leer trekken.

Ook zie je na het afnemen bij jou dat het leer zo mat is dat het gewoon uitgedroogd lijkt.

De filmpjes zijn erg leuk. Ook erg leuk gemaakt maar de werkwijze zou ik niet gebruiken.

Vanaf fabriek ziet het leder er ook zo uit.
Het was dus nu gewoon smerig waardoor het gaat glimmen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Je werkt in ieder geval wel zeer snel :p.
Reeds vaak gezegd, maar ik zou ook niet APC op leer gebruiken.....

Soms moet het wel..... Dit moest echt met APC 1:10, of met de lederreiniger "Strong" wat een nog grotere tinnef is dan APC. :)
Maar daarna gewoon voeden, voeden en voeden.

bef-aft.JPG
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Leuk geschreven stappenplan!

Zoals eerder aangegeven zou ik ook niet beginnen met APC! In ieder geval niet als standaard...

Ik heb zelf ook wel eens APC gebruikt op leer. Normaal gesproken komt een goede reiniger er ook wel, maar ik heb 2 situaties gehad waarin een beige interieur gewoon niet zonder APC schoon te krijgen was. Of in ieder geval niet in de mate waarin het zou moeten!
Dan de verdunde APC op een doek opgebracht en daarmee reinigen. Kleine stukjes tegelijk.
Na de APC heb ik dan steeds met een neutraal sopje gezorgd dat alle resten APC waren, alvorens de volgende stap uit te voeren: het voeden!
Uiteraard daarna extreem goed voeden. Na zo'n behandeling gaat het mega dik in het voedingsmiddel voor leer en gaat de auto gewoon voor een dag dicht. Dan kan het er lekker in trekken. Vaak daarna nog een keer die behandeling herhalen tot het leer écht verzadigd is...

Ik snap dat het niet de voorkeursstap is, maar mijn ervaring is dat je er in extreme gevallen niet omheen kunt.. Interieur zag er toen overigens in de voor stap ongeveer uit als dat van moto hierboven...
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Maar. Willen jullie meer van dit soort filmpjes zien? Of bijvoorbeeld van producten? Zoals Foamen, Gyeon Smoothie, Monello Droogdoek? Auto Finesse Trim Revive etc?

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Ik denk dat de basis bij vele bekend is en/of de stap simpel genoeg is om zonder filmpje te kunnen. Van apart dingen is het altijd wel tof!

Ooh, ik zie nu pas je filmpje in je eerste post, die zag ik eerder niet op mijn telefoon;
Ik ben momenteel nog maar 3 lederen interieurs gedaan, maar wat mij opviel is dat je begint met glimmend leer, gaat schoonmaken en het doffer word en vervolgens weer de boel laat glimmen met de conditioner.

In mijn ervaringen met de Mothers LeatherTech is dat het leer vóór behandeling glimt en vies is, bij het reinigen er vervuiling losliet en de kleur verzorgder terugkwam en na het aanbrengen van de conditioner dit allemaal nog werd versterkt zonder overdreven glans.

(Satijnglans, glimmen doet het altijd wel tot zekere mate)



Greetz
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik denk dat de basis bij vele bekend is en/of de stap simpel genoeg is om zonder filmpje te kunnen. Van apart dingen is het altijd wel tof!

Ooh, ik zie nu pas je filmpje in je eerste post, die zag ik eerder niet op mijn telefoon;
Ik ben momenteel nog maar 3 lederen interieurs gedaan, maar wat mij opviel is dat je begint met glimmend leer, gaat schoonmaken en het doffer word en vervolgens weer de boel laat glimmen met de conditioner.

In mijn ervaringen met de Mothers LeatherTech is dat het leer vóór behandeling glimt en vies is, bij het reinigen er vervuiling losliet en de kleur verzorgder terugkwam en na het aanbrengen van de conditioner dit allemaal nog werd versterkt zonder overdreven glans.

(Satijnglans, glimmen doet het altijd wel tot zekere mate)



Greetz

Filmpje was helaas te kort.
de camera ging uit omdat de batterij leeg was. Maar na het voeden later nog even uitgepoetst met een microvezeldoekje.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
@jora Ik vind filmpjes altijd leuk! Ook omdat ik het vermoeden heb dat iedereen dènkt dat we het allemaal op dezelfde manier doen, maar volgens mij zijn er nog best grote verschillen. Met een filmpje kan je echt zien wat iemand doet en dat vergelijken met je eigen manier.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
@jora Ik vind filmpjes altijd leuk! Ook omdat ik het vermoeden heb dat iedereen dènkt dat we het allemaal op dezelfde manier doen, maar volgens mij zijn er nog best grote verschillen. Met een filmpje kan je echt zien wat iemand doet en dat vergelijken met je eigen manier.
Op mijn YouTube kanaal staan nog 2 andere filmpjes! ;)
Ga er binnenkort mee aan de slag.
- Monello Foam met foam lance
- Gyeon Smoothie
- Auto Finesse Trim Revive dressing
- RainX
- Velgen reinigen (proberen dichterbij te filmen).
- Poorboys Wheel Sealant
- Monello Droogdoek

Nou. Maak ik hier wel filmpjes van

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
het probleem met leer is, dat je het moet bij houden,
vaak zie je mooie auto,s en is het leer zo vies dan kunnen ze uren bezig zijn met het poetsen van de auto.
en het leer wordt of vergeten of verkeerd behandeld
 
Laatst bewerkt: