• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stoeprandschade wegwerken?

JeePee

Detailing rookie
5 jun 2008
45
0
Heb een nieuw setje velgen gekocht, alleen zit op 1 velg zeer lichte stoeprandschade.

Heeft iemand een goede plan van aanpak om dit zo goed als weg te krijgen of kan dit alleen opnieuw gespoten worden?

5b5c_1.JPG


mvgr. Jeroen
 
Dit krijg je volgens mij niet weg aangezien het in het staal/alu van de velg zit. Denk dat er niets anders opzit dan ze te laten repareren. (maar goed de kans dat je na een aantal maanden weer een stoeprandje pakt is natuurlijk aanwezig :-" )
 
Ik zou het lekker laten zitten. Door het goed schoon te houden valt de zichtbaarheid mee.
 
B.K. zei:
Opvullen met plamuur ,lichtjes opschuren en plaatselijk bijspuiten ?

Ik zou het bovenstaande advies deels opvolgen.

1) Terugschuren met korrel 1000 - 1500 - 2000
2) Bijspuiten ............ ( eventueel "gronden" met spuitplamuur )
3) Blanke lak ( als de velg daar mee behandeld is ) ....

Het plamuren zou ik zelf achterwege laten. Hooguit een spuitplamuur of een filler. Ik denk namelijk, dat een plamuur niet zal blijven zitten.
Bij snelheden van 120 kilometer per uur of meer ben ik bang dat de plamuur de mechanische belasting niet aan kan. Met name omdat er ook sprake is van middelpuntvliegende krachten ( buitenzijde velg ).

Wat echter niet helemaal duidelijk is ...........
Zijn de velgen gespoten, gepoedercoated, massief + blanke lak ???