• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stof

subarufreak

Detailing chief
15 jul 2010
275
85
40
met de feestdagen mijn subaru eens terug uit de garage gehaald
hij was reeds voorzien van een redelijk laagje stof

ik heb dit gepoetst met quick detailer van meguiars samen met de microvezel doeken van hetzelfde merk.

iemand die dit als goed beschouwd?
of hoe doen jullie het met betrekking tot een hobbyauto die amper buiten komt
 
Als er werkelijk zoveel stof op ligt dan zou ik hem eerst afspoelen of misschien zelfs wassen voor ik gebruik zou maken van een Quick detailer, voorkomen is beter dan genezen:D
 
Nee, ga er niet van uit. De Woolduster is zo zacht daar kan je geen krassen of iets dergelijks mee maken en bovendien is ie statisch te maken. Had er even niet bij stil gestaan, heb hem zelf ook liggen:-"
 
Mooie autohoes is ook een goede investering, heb ook eentje voor de 80. Die staat bijna de hele week stil.

On-topic: ik had hem eerst gewassen. De kans dat je swirls krijgt is toch best wel groot. Of de wool duster, heb hem ook. Werkt prima!
 
Heb je een idee waar het stof vandaan komt ?
De ventilatie moet je zien te behouden, maar mss kan je iets aan het stof zelf doen.
Kijk bij een hoes ook vooral naar de betere merken, goedkoop is duurkoop omdat ze teveel afsluiten
Dan kan je uiteindelijk beter een oud hoeslaken (van je bed) nemen, als je maar onder de auto door kan kijken


Hans
 
Snap niet hoe onder een laken gluren het stof tegenhoud :D
images?q=tbn:ANd9GcSRZH7BLczGb-TlE5CmiiAqrFGnBfdEzbVWq0KdGdBaZEecgvtclQ.jpg
 
https://www.Carclean.com/product/CSF/Delirium_Orange_Drying_Towel_60x90cm_DC-1_101684

Als ik een auto aan het doen ben en bvb DGPS op aangebracht heb,doe ik de auto de dag erna allereerst ff af met deze.

Gewoon bij de puntjes vast houden en langzaam over de hele auto heen trekken,Olé



Mijn auto trekt overigens totaal geen stof aan(SN2.0),maar mijn garage is goed geventileerd en word na elk karwei schoongemaakt misschien dat dat ook wil helpen.
 
de ene keer staat hij onder plastiek
de andere keer leg ik enkele oude lakens erover
de garage is iets ouder (huurhuis)
en de was wordt er gedaan, is voorzien van diepvriezer, de ketel van de verwarming en dergelijke meer dus er wordt wel redelijk wat gedaan in de garage om stof te produceren

is niet de kleine subaru nee maar:
mjsrjp.jpg
 
Als die blusser naast de deur er een met poeder is, vervang 'm dan door deze.
Of door een met AFF schuim, heb je na het blussen tenminste nog iets over :-"

Hans
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ook een vraag over de wool duster. Mijn auto's staan buiten en als ik een polijst sessie achter de rug heb ga ik meestal glazen. Als de gehele auto is gedaan ligt er een hele fijne , niet al te veel stof op. Waarschijnlijk zit dat in de lucht. Voordat ik ga waxen kan ik dan met de woolduster het hele fijne stof verwijderen ? Of is dit een te riskante actie zodat er weer micro swirls ontstaan.
 
zo doe ik het ook wel ooit, als dat nodig is...
Nog nooit extra krasjes ontdekt, behalve op mn eigen Lupo...
Maar da's ook toppunt van zacht.... :(
 
ivo's zei:
zo doe ik het ook wel ooit, als dat nodig is...
Nog nooit extra krasjes ontdekt, behalve op mn eigen Lupo...
Maar da's ook toppunt van zacht.... :(

Daar ben ik ook bang voor , omdat ik al bij de Carrand Microfiber MAX Supreme Drying Towel en de Poorboys World Deluxe Mega Towel al micro marring krijgt. Met de dikkere fluffers heb ik dat weer niet.
 
dan is de enige manier waarschijnlijk gewoon trial and error..? :weetniet