• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stoffen beige interieur beschermen

matramurena

Detailing rookie
5 apr 2011
330
0
Morgen komt eindelijk de nieuwe wagen. Hij heeft een beige stoffen interieur. Aangezien mijn kinderen en vrouw nog wel eens wat willen kruimelen.knoeien in de auto zou ik de stof graag willen beschermen zodat het allemaal makkelijk schoon te houden is. Is hier een goed product voor??
 
''Aangezien mijn kinderen en vrouw nog wel eens wat willen kruimelen.knoeien ''

Jij knoeit nooit wil je zeggen?:D
 
Ik kan nergens iets terugvinden over het verbruik van die product. Ik heb thuis een nieuw stoffen bankstel (3+2) en bijbehorende stoel. Het is best een flink bankstel. Nu wil ik dit beschermen gezien het feit dat incidenteel er honden op bezoek komen. 303 lijkt mij de meest geschikte kandidaat. De winkel had ook wel een middel met garantie tegen vlekken, maar dat was bijna duurder dan een nieuw bankstel (tegen de 900 euro)

Hoeveel zou ik moeten kopen? Heb ik genoeg aan 473ml? of soms 946ml? Of nog meer.. Het is wel handig als alles in een keer behandeld kan! Kan ik het mooi bestellen bij mn favo detailing shop!
 
Google is your friend zoals gewoonlijk :D :

Almost any applicator for water and petroleum distillate liquids will work. This includes paint spray equipment (both compressed air and airless) and pressurized sprayers such as Milwaukee's SURE SHOT. However, for optimum coverage the best application systems are those using low pressure and low volume. (It is important to remember that 2 light coats is the recommended application technique).

Nog niet echt duidelijk wat het verbruik is, maar er staat low pressure and low volume, dus echt veel zal je er niet van nodig hebben. Ik zou toch gaan voor de 946ml just to sure, beter teveel dan te weinig. En niets is irritanter dan halverweg er achter te komen dat je te weinig hebt. :p
 
Er is inderdaad wel het een en ander te vinden, maar nergens echt hoeveel fles je gebruikt op bv een auto interieur... Aangezien een aantal het wel gebruikt, ben ik benieuwd wat hun ervaring mbt verbruik is...
 
Ik heb er geen ervaring mee maar ik kan me niet inbeelden dat je een halve liter vloeistof gaat gebruiken voor een bankstel...
 
Is er ook iets anders om je tapijt / stof in de auto te beschermen + een opleving v/d kleur te geven? Ik vindt namelijk 303 High Tech Fabric Guard wel aan de dure kant omdat hij niet zo geconsentreerd is.
Ik heb nou gezien dat Valet Pro Enzyme Odour Eater niet alleen vieze geuren doet maskeren maar ook het stoffen interieur / automatten ook doet reinigen, heeft iemand ook al eens geprobeerd of hij misschien ook bescherming biedt.
 
Weet iemand dan nog hoe je stoffen bekleding beschermd zonder de 303 High Tech Fabric Guard? Ik vindt die namelijk te duur.
Misschien odour hater een oplossing?
Kijk even naar de vorige post a.u.b.
 
Een odour eater zal geen bescherming geven aan je bekleding.

Het is een product dat de geur in je auto neutraliseert en is dus een soort van bacterien killer. Je kan er ook oppervlakkige vlekjes mee verwijderen.

Dus je zou toch echt een fabric guard moeten aanschaffen en die zijn allemaal in de zelfde prijscategorie.
 
Zijn er misschien ook nog huis/tuin en keukenmiddeltjes om je stof / matten in de auto te beschermen?
Verder vind ik het ook erg vervelend dat je gewoon geen geurproducten ergens kan kopen die ruiken zoals een nieuwe auto of auto die bij een tweedehans autodealer staat. Moet toch gewoon makkelijk te maken zijn?:ja
 
Ik zou even doorsparen en tzt een extractor aanschaffen. Lijkt mij nog handiger
Uiteraard wel gefeliciteerd met je nieuwe auto uiteraard! :ja
 
Wat versta je onder bescherming van de stoffen en matten in de auto?

Je wilt er een spraytje overheen doen en dan verwachten dat het net zo vuilafstotend is als een wax?

Yeah right...

De stof, of het nou de matten of stoelen zijn, zijn meer onderhevig aan gebruik dan een autolak.

Denk aan je lichaamsgewicht wat óp de stoelen drukt, je schoenen die óp de matten drukt, instappen enz.

Ik ga er van uit dat 99% van de forumleden zeer zuinig is op zijn/haar auto en net als ik, zo min mogelijk eten, drinken, roken enz. in de auto doen.
Met die dingen in je achterhoofd hou je het interieur al voor een groot deel schoon.

Vergeet niet, een auto is een blijft een gebruikersvoorwerp wat onderhevig is aan van alles. Wil je de auto in brandschone staat houden, gooi em in de garage, zet em in een car bubble en gebruik em niet meer.
 
Slijtage plekken van bv je hiel bij het gaspendaal hou je idd niet tegen. Iedere keer als je de matten stofzuigt of wat dan ook, zorgt erook voor dat de impregneer laag ook minder wordt.

Zodra er een vlek is ontstaan, zo snel mogelijk iets aan doen en niet een maand later denken goh, laat ik eens iets gaan doen, want dan mag je die extractor weer tevoorschijn toveren en hopen dat de stoffen vezels niet volledig zijn aangetast. ;)